۲۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۱۳
کد خبرنگار: 2110
کد خبر: 84442991
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

بیل مکانیکی حین تخریب اراضی ملی در مریوان توقیف شد

۲۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۱۳
کد خبر: 84442991
بیل مکانیکی حین تخریب اراضی ملی در مریوان توقیف شد

سنندج- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان گفت: یک دستگاه بیل مکانیکی حین تخریب اراضی ملی در این شهرستان توقیف شد.

آزاد نامداری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی گشت زنی یک اکیپ از اداره منابع طبیعی شهرستان از عرصه های ملی و جنگلی تخریب اراضی ملی در روستای لیو و مرانه را مشاهده کردند.

وی افزود:‌ با حضور به موقع این اکیپ که رییس اداره، معاون و نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی بودند یک دستگاه بیل مکانیکی که در حال تخریب اراضی ملی این منطقه بود توقیف و از ادامه تخریب جلوگیری شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان یادآور شد: بعد از مختصات برداری و مستندسازی راننده بیل مکانیکی به همراه فردی که این بیل مکانیکی برای او کار می کرد برای تشکیل پرونده و بررسی بیشتر به اداره منابع طبیعی فراخوانده شدند.

وی اضافه کرد: این اکیپ اداره منابع طبیعی همچنین در حین برگشت در روستای مرانه ۶ دهنه کوره ذغالگیری را شناسایی و کشف کردند.

نامداری افزود: کوره های ذغالگیری منهدم شده و با تحقیقات و بررسی های انجام شده عامل اصلی ذغالگیری در این منطقه شناسایی و با هماهنگی با مراجع قضایی اقدامات لازم برای بازداشت این متخلف انجام شد.

کشف و ضبط یک کامیون مقطوعات چوبی قاچاق

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان ادامه داد: در پی گشت زنی نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی در حوزه اسلامدشت این شهرستان یک کامیون حامل مقطوعات چوبی مشاهده شد.

وی افزود: بعد از توقیف این کامیون و بررسی محموله آن مشخص شد که مقطوعات چوبی حمل شده توسط این کامیون از نوع درختان بید است که قاچاق و ممنوع محسوب می‌شود که کامیون برای اعمال قانون به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان منتقل شد.

مهار آتش سوزی جنگل های روستای گویله

نامداری همچنین از مهار آتش سوزی جنگل های روستای گویله این شهرستان خبر داد و افزود: بعد از گزارش طبیعت دوستان به اداره منابع طبیعی مبنی بر آتش سوزی جنگل های روستای گویله نیروهای اداره منابع طبیعی به محل آتش سوزی اعزام شدند.

وی افزود: با تلاش بی و قفه نیروهای اداره منابع طبیعی و مردم منطقه آتش سوزی جنگل های این منطقه بعد از چند ساعت مهار و کنترل شد.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن شامل یک میلیون و ۵۸۷ هزار هکتار را مراتع و جنگل تشکیل می‌دهد.

از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان مریوان ۹۷ هزار هکتار آن را جنگل و ۹۶ هزار هکتار مراتع را تشکیل می‌دهد.

شهرستان مرزی مریوان با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha