سد عنبران امسال به بهره‌برداری می‌رسد

۳۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۴۷
کد خبر: 84443713
سد عنبران امسال به بهره‌برداری می‌رسد

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: پیشرفت فیزیکی سد عنبران مطلوب بوده و این سد امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایرنا ، عباس جنگی مرنی روز شنبه در بازدید از پروژه سد عنبران از پیشرفت ۶۰ درصدی سد مخزنی عنبران نمین خبرداد و افزود: ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تسریع در عملیات اجرایی سد عنبران تخصیص یافته تا پروژه در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.

وی اظهارکرد: عملیات اجرایی سد عنبران از مرداد ۹۷ با حجم یک میلیون مترمکعب با هدف تامین آب کشاورزی، تغذیه چاه‌ها و قنوات پایین دست، گردشگری و توسعه صنایع روستایی در بالادست شهر مرزی عنبران با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در حال احداث است.

جنگی مرنی ادامه داد: با تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در مهرماه ۹۹ و پرداخت قسمتی از مطالبات پیمانکار، عملیات اجرایی در مسیرهای مختلف از جمله دیوار آب بند، خاکریز فرازبند و سازه‌های ورودی و خروجی کالورت سیستم انحراف شروع شده و با افزایش ماشین‌آلات در ۲ شیفت کاری عملیات اجرایی ادامه خواهد یافت تا امکان اتمام عملیات خاکی سد و آبگیری ‌در نیمه اول سال ۱۴۰۰ محقق شود.

محسن رئیسی ، نماینده مجری طرح سد مخزنی عنبران نیز با اعلام اینکه عملیات اجرایی سد عنبران بیش از ۶۰ درصد پیشرفت دارد ، افزود: تاکنون بخش زیادی از خاکریزی بدنه این سد انجام شده و عملیات شاتکریت دیواره بالادست سرریز نیز شروع شده است.

شهرستان نمین در شرق اردبیل و در همسایگی استان گیلان واقع است ، عنبران یکی از ۲ بخش تابعه نمین می‌باشد.

اهالی بخش عنبران را اهل تسنن تشکیل می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha