۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۲۵
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 84446321
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

روسیه: نیازی به سیستم مشابه سوئیفت نداریم

۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۲۵
کد خبر: 84446321
روسیه: نیازی به سیستم مشابه سوئیفت نداریم

مسکو - ایرنا - رئیس اداره همکاریهای اقتصادی وزارت امور خارجه روسیه گفت که این کشور نیازی به راه اندازی سیستم مشابه سامانه بین المللی سوئیفت نمی بیند.

به گزارش ایرنا، دیمیتری بیریچفسکی روز دوشنبه به ریانووستی گفت: روسیه قصد ایجاد و راه انداری سیستمی مشابه سوئیفت در آینده نزدیک را ندارد. 

وی در مورد ایجاد سیستم سوئیفت روسی گفت: کارها در این زمینه در چارچوب سیاست تقویت استقلال سیستم مالی روسیه بطور منظم جریان دارد. 

رئیس اداره همکاریهای اقتصادی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به این پرسش که آیا تاریخ نهایی برای پایان کار ساخت سامانه سوئیفت روسی وجود دارد، اظهار کرد: خیر حتی چنین هدفی دنبال نمی شود.

وی افزود: ما با شرکای خود همکاری می کنیم با برخی در این تلاش ها پیشرفت بیشتری داشته و با برخی نیز مذاکرات را آغاز کرده ایم. 

بیرچفسکی خاطرنشان کرد که در زمان حاضر تهدیدی در مورد حذف روسیه از سوئیفت وجود ندارد. معتقدم که حذف روسیه از این سامانه تدبیری غیراقتصادی و صرفا سیاسی است و در زمان حاضر هیچکس برای چنین اقدامی آمادگی ندارد و همه از ان متضرر خواهند شد. 

سوئیفت یک سیستم تبادل و پرداخت داده بین بانکی است که بیش از ۱۱ هزار موسسه مالی تقریباً در همه کشورها به آن متصل هستند.

 گروهی از نمایندگان پارلمان اروپا، اواخر ماه آوریل گذشته پیشنهاد کردند تا روسیه برای مجازات از سوئیفت کنار گذاشته شود. 
بر اساس اطلاعات رسانه های روسی، تهدیدها و تحریم های آمریکا باعث تلاش روسیه برای تقویت سیستم مالی سوئیفت اختصاصی خود و همچنین افزایش مشترکان و مشتریان به این سیستم روسی شده است.

به گزارش ایرنا،  دولت روسیه ۱۸ اردیبهشت ماه در گزارشی به نقل از اطلاعات بانک مرکزی روسیه نوشت: تعداد بانک ها و اشخاص حقوقی که از سوئیفت روسی موسوم به «اس. پ.ف. اس» استفاده می کنند در سال ۲۰۲۰میلادی به رقم ۴۰۴ رسید.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که روسیه برای حذف و کنار گذاشته شدن از سیستم سوئیفت آماده می شود.

 زاخارووا در گفت و گو با شبکه تلویزیونی راشاتودی گفت: روسیه تلاش می کند تا ریسک های احتمالی در صورت کنار گذاشته شدن از سوئیفت را به حداقل برساند.

در سال گذشته ۱۹ بانک و شخص حقوقی به این سیستم روسی تبادل اطلاعات مالی پیوستند.  

آمریکا در سال گذشته همانند سالهای دیگر دهها بسته تحریم های اقتصادی و مالی در مورد روسیه و مقام ها و اتباع و شرکت ها و موسسات اعتباری این کشور وضع کرد و در زمان حاضر تعداد بسته های تحریمی آمریکا در مورد روسیه از مرز ۱۰۰ بسته گذشته است.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha