۲ شهریور ۱۴۰۰، ۰:۱۰
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84446813
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دیده‌بان حقوق بشر: تخریب برج‌های غزه در حملات اسرائیل جنایت جنگی است

تهران – ایرنا- سازمان دیده‌بان حقوق بشر روز دوشنبه تخریب ۴ برج مسکونی - تجاری در حملات هوایی اخیر رژیم صهیونیستی به غزه را جنایت جنگی عنوان کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، در گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر آمده است: حملات هوایی اسرائیل که ۴ ساختمان بزرگ در شهر غزه را در جریان درگیری های ماه می تخریب کرد، ممکن است در حد جنایت جنگی باشد و به نظر می رسد که اسرائیل قوانین جنگ را نقض کرده است.

سازمان دیده بان حقوق بشر افزوده است: بین روزهای ۱۱ و ۱۵ ماه می (۲۱ و ۲۵ اردیبهشت)  اسرائیل به برج های مسکونی - تجاری هنادی، الجوهره، الشروق و الجلاء در محله الرمال حمله کرد که بر اثر این حمله سه برج مسکونی به کلی تخریب شد و برج الجوهره نیز آسیب بسیاری دید که قرار است تخریب شود.

در این گزارش آمده است: بمباران های غیر قانونی اسرائیل آسیب شدیدی به ۴ برج مسکونی - تجاری در شهر غزه که بسیاری از مردم در آن زندگی، کار و یا از آن خرید می کردند، وارد آمده است.

سازمان دیده بان حقوق بشر همچنین از رژیم صهیونیستی خواسته است تا دلایلی که باعث شده چنین حملاتی را انجام دهد ارائه کند.

نظامیان اشغالگر صهیونیست از ۲۰ اردیبهشت حملات و تجاوزهای وحشیانه خود علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را شروع کردند.

گروه‌های مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به ادامه تجاوزهای صهیونیست‌ها و حملات به غزه، اقدام به موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی کردند.

کابینه رژیم صهیونیستی پس از ۱۲ روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه‌های مقاومت در غزه، در یک نشست ۳ ساعته به طور اجماع با آتش بس موافقت کرد.

به گفته وزارت بهداشت فلسطین مستقر در نوار غزه، شمار شهدای حملات همه جانبه رژیم صهیونیستی به این باریکه ۲۶۰ نفر است که اکثر آن‌ها کودک و زن بوده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha