وزیران پیشنهادی توانایی تحول در مدیریت کشور را دارند

اصفهان- ایرنا - عضو هیات علمی و استاد علوم سیاسی دانشگاه اصفهان گفت: وزیران پیشنهادی توانایی تحول در مدیریت کشور و بهبود اوضاع را دارند.

محسن نصری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از آنجایی که نگاه تحولی از ویژگی‌های آیت الله سید ابراهیم رییسی محسوب می‌شود در انتخاب اعضای کابینه پیشنهادی نیز این خصیصه مد نظر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در فهرست پیشنهادی افراد دارای تجربه در وزارت و افراد بدون سابقه کار در این بخش وجوددارد اظهارداشت: نکته مهم این است که حلقه مدیران ثابت و همیشگی شکسته شده و چهره‌های جدید معرفی شده اند.

این تحلیلگر مسائل اجتماعی و سیاسی اضافه کرد: بدون شک با نفرات ثابت و  همیشگی نمی‌توان انتظار دگرگونی در وضعیت کشور داشت و این اشخاص جدید هستند که قادرند اوضاع را سر و سامان ببخشند.

نصری با اشاره به اینکه نگاه انقلابی از نکات مهم افراد پیشنهادی در کابینه است خاطر نشان کرد: پیش بردن سیاست‌های کلان نظام و توجه هر چه بیشتر به  بیانیه گام دوم انقلاب می‌تواند زمینه موفقیت دولت جدید را فراهم کند.

در کنار مردم بودن ضرورتی انکارناپذیر

نصری با تاکید بر اینکه منافع مردمی باید در مقایسه با منافع حزبی و جناحی در اولویت قرار گیرد تصریح کرد: این شاخص در تمامی نفرات پیشنهادی دیده می‌شود و در کنار و همراه با مردم بودن ضرورتی انکارناپذیر است.
عضو هیات علمی و استاد علوم سیاسی دانشگاه اصفهان اضافه کرد: در کشور سرمایه نیروی انسانی خوبی داریم که همگی مستعد و هوشمند هستند و در صورتی که فرصت و ظرفیت کار در اختیار آنها قرار گیرد اقداماتشان بسیار مثبت و سازنده خواهد بود.

نصری در پاسخ به این پرسش که در فهرست نفرات پیشنهادی چه افرادی قادرند موفق تر ظاهر شوند گفت: پیش بینی سخت است اما با توجه به عملکرد برخی نفرات در سمت‌های گذشته تصور می‌کنم وزرای پیشنهادی دفاع، کشور، راه و شهرسازی و فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به سوابق مطلوب، ادامه عملکرد مناسبشان در آینده دور از ذهن نیست.

وی با بیان اینکه نباید تنها به برنامه‌ها اکتفا شود افزود: نیاز است که عملکرد تمامی وزیران در تمامی مسندهای گذشته مورد ارزیابی قرار گیرد.

این تحلیلگر مسائل اجتماعی و سیاسی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر شاخص‌هایی مانند ساده‌زیستی و در بین مردم بودن از جمله موارد با اهمیت برای پیشبرد اهداف به شمار می‌رود.

 رییس‌جمهوری چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ فهرست وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم را برای اخذ رای اعتماد نمایندگان قوه مقننه تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha