۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۱۳
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84447326
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۱ پروژه‌ کشاورزی در کردستان افتتاح می‌شود

سنندج - ایرنا - رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: ۹۱ پروژه در بخش کشاورزی استان به مناسبت هفته دولت افتتاح می‌شود که برای این طرح در مجموع یک هزار و ۱۲۰ میلیار ریال هزینه شده است.

محمدفرید سپری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین پروژه های قابل افتتاح هفته دولت امسال مربوط به شهرستان های مریوان با ۱۷ پروژه، کامیاران ۱۶ و سقز ۱۵ پروژه است.

وی با اشاره به اینکه بهره برداری از این تعداد پروژه منجر به تثبیت شغل ۱۳۱ نفر می شود، اضافه کرد: میزان اشتغالزایی پروژه های هفته دولت در بخش کشاورزی استان هم ۱۰۳ نفر است.

رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان یادآور شد: از ۹۱ پروژه قابل افتتاح هفته دولت امسال هفت پروژه در زیربخش صنایع تبدیلی و غذایی، ۱۱ پروژه بهبود تولیدات دامی، ۵۶ پروژه آب و خاک، پنج پروژه بهبود تولیدات گیاهی، ۲ پروژه امور شیلات و آبزیان، ۹ پروژه منابع طبیعی و یک پروژه هم در تعاون روستایی به بهره برداری می رسد.

سپری افزود: بیشترین میزان اشتغالزایی پروژه های بخش کشاورزی استان مربوط به صنایع تبدیلی و غذایی با ۴۹ نفر و بهبود تولیدات دامی با ۳۱ نفر است.

کردستان یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۸۹۶ هزار و ۲۳۵ هکتار اراضی دیم معادل ۸۸ درصد و ۱۲۱ هزار اراضی آبی معادل ۱۲ درصد دارد.

کردستان سه میلیون و ۱۹۹ هزار راس دام سبک و سنگین، ۱۳ میلیون قطعه انواع طیور و ۲۵۷ هزار کندوی زنبور عسل دارد و جمعیت بهره بردار کشاورزی آن ۱۱۵ هزار نفر است که این جامعه سالانه بیش از سه میلیون  تُن محصولات کشاورزی تولید می کنند که بالغ بر ۴۰۰  هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی مربوط به بخش زراعت است.

عمده محصول زراعی این استان گندم با سطح زیر کشت ۶۰۰ هزار هکتار و عمده محصول تولیدی باغی نیز توت فرنگی با حدود ۶۰ هزار تُن است.

دوم تا هشتم شهریور ماه مصادف با شهادت مظلومانه ۲ شخصیت فداکار انقلاب، محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha