دوستان جبهه انقلاب هیچ بهانه‌ای برای کار نکردن ندارند

تهران-ایرنا- رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دوستان جبهه انقلاب هیچ بهانه‌ای برای کار نکردن ندارند، گفت: هر کس به‌دنبال دامن‌زدن به اختلافات باشد، به کشور و مردم ظلم کرده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «محمدباقر قالیباف» در هشتمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت و در پاسخ به تذکر «احمد امیرآبادی فراهانی» نماینده مردم قم گفت:دوستان حداقل در این ماه‌های اخیر شاید از قبل از انتخابات، بعد از انتخابات و در دورانی که کابینه معرفی شده خصوصاً در ۱۰ روز اخیر در همه جلسات به یک نکته اشاره کردم و گفتم که هم اخبار پنهان و هم آشکار این را می‌گوید که امروز دشمنان کشور و انقلاب به دنبال انشقاق بین قوا و اختلاف بین مجموعه های ساختاری هستند. حتما دوستان شهادت می‌دهند که در جلسات روزهای روز اخیر مرتب به این موضوع تاکید کردم.

وی اضافه کرد: در همین جلسه روز دوشنبه براین موضوع تاکید کردم و گفتم هر کس این کارها را دنبال کند زمینه‌سازی کند و دنبال کند حتماً ظلم به کشور، انقلاب و ظلم به مردمی است که مشکلات اقتصادی و سلامت دارند. معیشت مردم دچار اشکال است و جانشان در خطر است حالا ما اشتقاقی هم ایجاد کنیم. مطمئن باشید نه بنده به عنوان خدمتگزار شما دنبال چنین کاری هستم و نه مجلس اجازه می‌دهد چنین فضایی در مجلس اجرا شود. تازه اول کار ما است.

قالیباف ادامه داد: من در جلسه تودیع و معارفه در قوه قضاییه وقتی جناب آقای رئیسی از آنجا تودیع و آقای اژه ای معرفی شدند، دو نکته را اشاره کردم و گفتم دوستان ما در جبهه انقلاب بدانند که برای کار نکردن هیچ بهانه‌ای ندارند و گفتم که جبهه انقلاب، دولت، مجلس و قوه قضائیه محکوم به موفقیت هستیم و هر کسی چنین ضعفی را بخواهد دنبال کند در حقیقت آب به آسیاب دشمن می ریزد.

وی افزود: در همان جلسه و در مراسم تحلیف هم این نکته را با صراحت اشاره کردم که در حین همدلی و همکاری، مجلس در راس امور است و وظایف قانونی مجلس وظیفه ماست و ما در این موضوع حق مماشات با هیچ کسی را نداریم. این را هم با همه وجود می فهمیم که دولت باید با قدرت کارش را انجام دهد این‌ها روشن است.

رییس مجلس شورای اسلامی یادآورشد: حداقل بنده خودم قریب ۴۰ سال در کار اجرایی خدمتگزار مردم هستم. من در همه جلسات این نکته را هم اشاره کردم که امروز جز دغدغه مردم چیز دیگری نداریم.

 قالیباف خاطرنشان کرد: مهمترین دغدغه امروز مردم سلامت و اقتصاد است و مجلس باید اطمینان حاصل کند که وزیران پیشنهادی در حوزه معیشت و اقتصاد مردم و سلامت مردم این کار را می‌توانند انجام دهند این وظیفه ما و توقع مردم است و این کار را با همدلی و همراهی انجام می دهیم.

 وی گفت: کسانی که با من صحبت کردند می‌دانند جز کار برای من هیچ چیز دیگری موضوعیت ندارد فقط کار مردم و کارآمدی دین در اداره جامعه.

در ادامه تعدادی از نمایندگان خواستار ورود هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به ادعاهای احمدی‌بیغش شدند که قالیباف در واکنش به آنها گفت: طبق آیین‌نامه، هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در صورت وجود موضوعی آن را بررسی می‌کند، در این باره هم هیات نظارت موضوع را بررسی کرده و اظهارنظر کند.

در جلسه نوبت صبح مجلس شورای اسلامی «محمود احمدی بیغش» گفته بود: چرا باید رئیس مجلس جلساتی را برگزار کند و افرادی را فرا بخواند و خط دهی کند که چه وزرایی رای بیاورند و چه وزرایی رای اعتماد نیاورند. 

نماینده مردم شازند اظهار کرد: اینکه عده‌ای گلچین شوند و به آنها خط دهی کنند که این چند وزیر بیفتند و چند وزیر دیگر رأی بیاورند روا نیست. همه نمایندگان اهل فهم هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha