خصلت‌های انسانی شهید لاجوردی سرلوحه کار زندانبانان باشد

سنندج‌ - ایرنا - مدیرکل زندان‌های کردستان با اشاره به اینکه یاد و خاطره شهید لاجوردی مرد بی‌ادعا، خادم انقلاب و مردم و مظلومیت او فراموش نشدنی است، گفت: اقدامات ارزشمند این شهید باید سرلوحه و الگوی کار زندانبانان باشد.

به گزارش ایرنا، مراد فتحی عصر سه‌شنبه در سالروز شهادت مظلومانه شهید لاجوردی که با آیین قدردانی از پزشکان همزمان شده بود، اظهار داشت: شهید لاجوردی اسوه مقاومت، خدمت صادقانه و توجه به زندان و زندانبانی اسلامی بود.

وی ادامه داد: اقدامات ارزشی برای توسعه و توجه به حق و حقوق زندانیان، تاسیس ستاد مردمی دیه و کمک به آزادی زندانیان نیازمند مالی، از اقدامات ماندگار این شهید والا مقام است.

مدیرکل زندان‌های کردستان ضمن قدردانی از زحمات شبانه روزی کادر بهداشت و درمان و خدمات ارزشمند این مجموعه، روز پزشک را به تمام پزشکان و مجموعه بهداری زندان تبریک گفت.

فتحی اظهار داشت: به لطف و همت مضاعف این مجموعه در دوران همه‌گیری، شاهد منفی بودن آمار زندانیان در زندان‌های استان از موارد بیماری کووید۱۹ بوده ایم.

وی ضمن قدردانی و تشکر ویژه از معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان و پیگیری های رییس اداره بهداشت و درمان زندانهای استان در انجام موفق واکسینه کردن زندانیان و کارکنان زندان‌های استان، یادآور شد: از تلاش‌های شبانه روزی مجموعه بهداشت و درمان زندان‌ها در روز پزشک تشکر و قدردانی می‌کنیم.

دبیر شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کردستان هم در این آیین گفت: قاطعیت، صلابت و انقلابی بودن و در عین حال تواضع، ساده زیستی و ولایت مداری شهید لاجوردی بهترین الگو برای جامعه  و مدیریت اسلامی و مردم است .

حجت الاسلام سید محمد سادات با بیان اینکه شهید لاجوردی یک الگوی ارزشمند برای مدیران و مردم کشور اسلامی محسوب می‌شود، ادامه داد: با مطالعه ویژگی‌ها و خصوصیات اخلاقی این بزرگوار به ارزش‌های والای انسانی او پی خواهیم برد و می توان این سید بزرگوار را شهید رجایی دوم نامید.

وی افزود: این شهید علاوه بر اینکه نیروی قاطع و با صلابت و انقلابی بود اما در عین حال انسانی متواضع ، مردمی ، ساده زیست ، ولایت مدار و جهادی بود که بهترین الگو برای مدیران جامعه امروز ما است.

حجت الاسلام والمسلمین سادات با اشاره به صفا ، سادگی ، اخلاص و ساده زیستی این شهید والا مقام، گفت: زندانبانی اسلامی را شهید لاجوردی تاسیس کرد و خلاقیت در امر زندانبانی در توجه به حق و حقوق زندانیان و خانواده از خصیصه های این شهید بزرگوار بود.

در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس به پزشکان شاغل در مجموعه زندان‌های استان از زحمات شبانه روزی آنها قدردانی شد. همچنین از تعدادی از زندانیان و فعالان در حوزه فعالیت‌های مذهبی و از زحمات ۳۰ ساله رییس اداره فرهنگی نیز که به درجه بازنشستگی نائل شده بود، تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha