دوچرخه سواران در یزد به یاد شهیدان رجایی و باهنر  رکاب زدند

یزد- ایرنا- همایش دوچرخه‌سواری روز چهارشنبه به مناسبت هفته دولت ( دوم تا هشتم شهریورماه ) و گرامیداشت یاد شهیدان محمدعلی رجایی رییس جمهوری و محمدجواد باهنر نخست وزیر که سال ۱۳۶۰ در انفجار دفتر نخست وزیری به شهادت رسیدند، در شهر یزد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این گردهمایی فرهنگی و ورزشی از میدان معلم تا فرمانداری یزد به مسافت چهار کیلومتر با حضور ۳۰۰ دوچرخه سوار برگزار شد.

در این همایش که به میزبانی فرمانداری برگزار شد، سید محمد رستگاری  فرماندار یزد گفت: برگزاری رخدادهای ورزشی نقش مهمی در پاسداشت امور فرهنگی دارد.

وی گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی به خصوص رجایی و باهنر را از جمله  رسالت های ملی، دینی و انقلابی برشمرد و بر تداوم آن تاکید کرد.

وی اظهارکرد: وظیفه مسئولان و جامعه ورزشی شهرستان ایجاب می کند، برای تکریم یاد و خاطره شهیدان و تبیین دستاوردهای دولت به مردم فعالیت بیشتری بکنند.

همچنین در پایان این گردهمایی به قید قرعه به تعدادی از شرکت‌کنندگان جوایزی اهدا شد و مشابه این همایش در برخی مناطق استان با همکاری دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

به مناسبت بزرگداشت هفته دولت در استان یزد برنامه‌های مختلف فرهنگی، عمرانی ، هنری، ورزشی و از این قبیل امور برگزار می‌شود.
انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور ماه سال ۱۳۶۰  از سوی منافقان کوردل و شهادت  ۲ یار دیرین امام (ره) و انقلاب و ۲ اسوه علم و تقوا، شهید محمد علی رجایی، رییس جمهوری و محمد جواد باهنر، نخست وزیر که نمونه ای از دولتمردان مردمی بودند و نیز به منظور آشنایی مردم با فعالیت ها و بیان اهداف و برنامه های آینده دولت، در تقویم ایران هفته ای به نام هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور) نامگذاری شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha