۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۴۴
کد خبر: 84448764
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

برای ایجاد شفافیت و تقویت نظارت مردمی تلاش کردیم

تهران- ایرنا- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با پرهیز از تنگ‌نظری و با اتکا به رویکرد مهم شفافیت بعنوان یکی از مؤلفه‌های مهم حکمرانی مطلوب و تقویت نظارت مردمی از طریق راه‌اندازی سامانه‌های شفافیت اقدام کردیم.

به گزارش ایرنا، محمد شریعتمداری با انتشار پیامی در پایان دوره وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خاطرنشان‌کرد: بیش از یک هزار روز از عمر خدمتی خود در نظام جمهوری اسلامی را که یکی از ارکان آن استضعاف ستیزی است در وزرات تعاون کار ورفاه اجتماعی سپری کردم، آنهم در زمانه‌ای که علیرغم همه تلاش های گذشتگان بدلایلی، امید و اعتماد اجتماعی رو به افول گذاشته و فقر و تبعیض رو به افزایش بود.
وزیر تعاون اضافه کرد: مسائل حل نشده‌ فراوانی در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی روی زمین مانده و کلکسیونی از مطالبات تاریخی و انباشت شده گروه‌های هدف وزراتخانه، نظیر بازنشستگان، کارگران، تعاونگران، مددجویان بهزیستی، اقشار دارای معلولیت‌های گوناگون، زنان سرپرست خانوار و… باید پاسخ داده می‌شد. 
شریعتمداری اضافه کرد: کوشیدم تا با همراهی خود، گروه‌های هدف بویژه بازنشستگان و کارگران، با اصالت دادن به گفت‌وگو، مدارا و تحمل، به منازعات و جدل هایی که امید به آینده را می‌کشد دامن نزنم و وزراتخانه‌ای با تابلوی گفت‌وگوی اجتماعی فراگیر، اصلاحگر و کارافرین با توان حل منازعات را به عنوان الگویی برای همه دولت ایجاد کنم.
وی افزود: تلاش شد تا در شرایطی که محیط عمومی کشور مملو از جدال بوده و منازعه و امید و اعتماد در حال فروپاشی است، موفقیت‌ها و دستاوردهایی که در حل مسائل بدست می‌آید، خود محور وفاق و همدلی و انسجام شود. 
وزیر تعاون ادامه داد: تلاش شد با پرهیز از تنگ نظری و با اتکا به رویکرد مهم شفافیت بعنوان یکی از مؤلفه‌های مهم حکمرانی مطلوب و تقویت نظارت مردمی از طریق راه اندازی سامانه‌های شفافیت و استفاده از اکسیر تحول ساز و شفابخش نظام یعنی جوانگرایی نخبگانی، سیاست‌گذاری شهروندمدار با مشارکت ذی نفعان، حکمرانی داده محور، ارتقای سایر تقویت سیستم‌های پاسخگویی و با همراهی جمعی از مدیران، کارشناسان و کارمندان پاک دست، دلسوز، خلاق و بی‌ادعا که از همه اقوام، مذاهب، گروه‌های سیاسی و فکری بودند، دستاوردهایی تاریخی، ملموس و غیر قابل انکار برای جامعه هدف این وزراتخانه را بدست بیاوریم. 
شریعتمداری گفت: بر این باورم تنها راه پاسخگویی به مطالبات به حق جامعه، هدف بزرگ وزرات تعاون کار ورفاه اجتماعی استمرار این مسیر با قوت و سرعت بیشتر است. 
وی گفت: امروز که بار سنگین مسئولیت را بر دوش ندارم و مروری بر آنچه گذشت می‌کنم، آنچه بیش از همه چیز برایم خوشایند است رضایت وخشنودی نسبی مخاطبان این وزارتخانه، جامعه هدف و درواقع ولی نعمتان ما در این وزراتخانه است که با کمک خود آن‌ها در این مدت بدست آمده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha