دبیر اجرایی خانه کارگر سمنان: واکسیناسیون کارگران در اولویت قرار گیرد

سمنان- ایرنا- دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان گفت: تزریق واکسن کرونا اکنون اولویت اصلی و جدی‌ترین مطالبه کارگران است و با توجه به اهمیت صیانت نیروی کار در توسعه و شکوفایی اقتصادی، واکسیناسیون تمام کارگران واحدهای تولیدی و صنعتی علیه کرونا باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، حبیب الله محقق روز پنجشنبه در دیدار هیات اجرایی خانه کارگر استان با رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان ابراز داشت: در بیشتر فعالیت های تولیدی و صنعتی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی تقریبا غیرممکن است و با توجه به جوان بودن شاغلان، ضوابط فعلی نوبت دهی واکسیناسیون وزارت بهداشت شامل آنان نمی شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان گفت: خانه کارگر استان برای همکاری در فراهم کردن فضا و امکانات لازم برای انجام واکسیناسیون جامعه کارگری آمادگی کامل دارد.

محقق اظهار داشت : با توجه به جهش کرونا و خیزهای پی در پی، چنین به نظر می رسد که کووید ۱۹ به عنوان بیماری مهلک به زودی پایان ندارد و هر روز جهش‌های مختلف در تمامی استان ها شیوع پیدا می‌کند.

وی با اشاره به افزایش تعداد مراجعه کنندگان و افراد بستری در بیمارستان ها ابراز داشت: ستاد ملی مقابله با کرونا با افزایش مبتلایان به کرونا به ناچار تعطیل عمومی اعلام کرد اما صنایع و برخی دیگر از مشاغل به ضرورت و برای پیشگیری از کمبود در کشور تعطیل نشد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان گفت: بیش از نیمی از اشتغال استان سمنان مربوط به واحدهای صنعتی و صنوف تولیدی است که در اوج شیوع کرونا فعال بود.

محقق بیان کرد: کارگران و کارکنان واحدهای تولیدی به ناچار در اتوبوس ها و سرویس های ایاب و ذهاب، مسیرهای ۳۰ دقیقه تا یک ساعت را همه روزه در کنار هم طی می کنند و امکان ابتلای آنان به ویروس کرونا زیاد است.

وی افزود: بخشی از جمعیت به دلیل ضرورت شغلی در معرض واگیری قرار دارد آیا این تعطیلی ها موثر و اهداف مورد نظر در کنترل همه گیری کرونا را برآورده می کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان گفت: با توجه به سیاست های فعلی و اولویت گذاری واکسیناسیون، قبل از تزریق دز دوم واکسن به ۷۰ درصد مردم و رسیدن به نقطه امن، چنانچه پیک های بعدی کرونا فرا برسد تاثیر این تعطیلی ها کافی نیست.

محقق بیان کرد: تنها راه کنترل همه گیری کرونا علاوه بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، واکسیناسیون افردی است که به اجبار در مجامع عمومی و محل کار حضور دارند.

وی افزود: واکسیناسیون قشر زحمتکش کارگران که فشار تورم را بیش از سایر گروه‌های اجتماعی احساس می‌کنند بسیار ضروری است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان گفت: خدمات اجتماعی و رفاهی دولتی کارگران از اقشار دیگر جامعه کمتر است و در صورت ابتلا به ویروس کرونا، خانواده‌های آنها در معرض بیشترین آسیب های اقتصادی و اجتماعی قرار می گیرند.

٣٣ درصد از جمعیت بالای ١٨ سال استان با تلاش دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود و بیمارستان های استان، واکسن کرونا دریافت کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha