کاروان «نسل حسینی»، عزاداری به سبک متفاوت

تهران- ایرنا- شهروندان تهرانی امسال سبک عزاداری خود را تغییر دادند اما آن را کم رنگ نکردند و به گفته بسیاری از مردم با حضور گروه‌هایی همچون «نسل حسینی» این آیین‌ها دل چسب‌تر و دل نشین‌تر از سال‌های گذشته در جای جای پایتخت برگزار شد.

به گزارش ایرنا، همزمان با دهه اول ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، کاروان عزاداری «نسل حسینی» به همت مرکز رسانه سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز آفرینش‌های هنری بسیج در سطح شهر تهران حرکت کرده و به اجرای برنامه‌های سوگواری در نقاط مختلف شهر پرداخت.

تاکید رهبر معظم انقلاب بر زنده نگه داشتن مراسم‌های عزاداری حسینی و از سوی دیگر محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در برگزاری برنامه‌ها در فضای بسته باعث شد تا این کاروان عزاداری سیار، از ابتدای محرم امسال در تهران حرکت کرده و در نقاطی از شهر آیین عزاداری برپا کند که امکان برگزاری مراسم سوگواری حسینی کمتر وجود داشت.

کاروان عزاداری «نسل حسینی» در ایام ماه محرم امسال در معابر و میدان‌های اصلی شهر تهران از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب پایتخت اجرای برنامه داشت و همزمان با شب های پرفیض محرم به نقاطی رفت که اهالی آن امکان حضور در جلسه‌های عزاداری را نداشتند و یا محدودیت های کرونایی مانع از حضور آنان در عزاداری ها می شد.

کاروان «نسل حسینی»، عزاداری به سبک متفاوت

حضور در مجاورت بیمارستان‌ها و آرزوی سلامتی برای همه هموطنانی که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا بستری بودند و امکان حضور در عزاداری سالار و سید شهیدان را نداشتند، بخشی از برنامه حرکت کاروان عزاداری «نسل حسینی» بود.

 اجرای سرودهای عاشورایی، روضه‌خوانی، ذکر مصیبت اهل بیت (ع) و شعرخوانی آئینی از جمله ویژه برنامه‌های کاروان حسینی بود که بصورت ماشینی در حرکت بود و مردم را در عزاداری سید و سالار شهیدان همراه خود می کرد.

عزاداری در مجاورت بیمارستان بقیه الله همزمان با روز پزشک، اجرا در بیمارستان تهرانپارس و ایستگاه آتش نشانی حسن آباد از جمله دیگر برنامه های کاروان حسینی بود.

کاروان «نسل حسینی»، عزاداری به سبک متفاوت

کاروان نسل حسینی امسال با حضور در منزل خانواده شهیدان انقلاب و دوران هشت سال دفاع مقدس و ذکر مصیبت و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) جلوه ای از غریبی شهدای دشت کربلا و جنگ تحمیلی را به تصویر کشید.

این کاروان با اجرای ۱۸ برنامه، روز گذشته همزمان با هفتمین روز شهادت سالار و سرور شهیدان با اجرا در میدان ونک تهران با مداحی علی اصغر ژولیده به فعالیت خود پایان داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha