۶ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۳۷
کد خبر: 84451276
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۳ طرح توسعه روستایی در هشترود افتتاح شد

۶ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۳۷
کد خبر: 84451276
۳ طرح توسعه روستایی در هشترود افتتاح شد

مراغه - ایرنا - سه طرح توسعه روستایی هشترود شامل سنگ‌فرش روستاهای «بایقرا رود» و «ینگجه» و آبیاری تحت فشار در روستای ذوالبین با یک میلیارد و ۱۳۶ میلیون تومان سرمایه‌گذاری افتتاح شد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هشترود روز شنبه در آیین افتتاح سنگ‌فرش روستاهای «بایقرا رود» و «ینگجه» گفت: اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح هادی روستاهای «بایقرا رود» و «ینگجه» از محل اعتبارات ملی با تلاش نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تامین شده است.

به گفته «بهمن مهرانی‌فر» برای اجرای طرح سنگ‌فرش روستای «بایقرارود» با یکهزار و ۴۰۰ مترمربع مساحت، حدود پنج میلیارد ریال هزینه شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با بازگشایی مسیرهای باقی مانده توسط شوراهای جدید روستا و دهیاری، اهالی در سریع‌ترین زمان ممکن شاهد اجرای فاز دوم طرح هادی روستاها باشند.

«مهرانی‌فر» در خصوص اجرای سنگفرش روستای ینگجه نیز گفت: فاز اول این طرح با ۱۸۰ میلیون تومان هزینه و ۴۰۰ مترمربع مساحت طی سال‌های قبل اجرا شده بود و در سال‌جاری نیز مابقی طرح شامل سنگفرش به مساحت ۸۰۰ مترمربع و کانیو کاسه‌ای و ایستاده به طول ۸۰ متر و پیرنشین با پنج میلیارد ریال اعتبار اجرا شد.

وی از اهالی این روستاها خواست تا با نگهداری بهینه و رعایت بهداشت معابر عمومی، زمینه عمران و آبادانی هرچه بیشتر  روستاها را فراهم کنند.

مدیر جهاد کشاورزی هشترود هم در آیین افتتاح طرح آبیاری تحت فشار روستای ذوالبین گفت: این طرح به مساحت ۲ هکتار با دبی آب پنج لیتر در ثانیه با منبع چاه کشاورزی و با الگوی کشت علوفه تناوب باغات اجرا شد.

مجید احمدی بیان کرد: برای اجرای این طرح ۱۳۶ میلیون تومان هزینه شده که ۲۱ میلیون تومان آن کمک بلاعوض دولتی از محل صندوق توسعه ملی تبصره ۴ قانون بودجه بوده است.

به گزارش ایرنا دوم شهریور هر سال آغاز هفته دولت به شمار می‌رود و این هفته پربار با فرارسیدن سالروز شهادت محمدعلی رجایی (رئیس‌جمهوری وقت) و محمدجواد باهنر(نخست وزیر) طی سال ۱۳۶۰ پایان می‌یابد.

علت نامگذاری هفته دولت و برگزاری مراسم آن انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور سال ۱۳۶۰ و در پی آن شهادت محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر است؛ در آن زمان هر دو این شهدا از دولتمرادن بودند و به همین جهت برای پاسداشت یاد آنان، یک هفته به نام هفته دولت نامگذاری شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha