۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۴۰
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 84453382
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

قطره‌های چشم و بینی اثر ضد کرونا ندارند

۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۴۰
کد خبر: 84453382
قطره‌های چشم و بینی اثر ضد کرونا ندارند

خرم‌آباد - ایرنا - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در اطلاعیه ای اعلام کرد: قطره و اسپری های مخصوص چشم و بینی اثر ضد ویروسی برای مقابله با کرونا ندارند.

به گزارش  روز یکشنبه روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر تاثیر قطره های بینی و چشمی در درمان بیماری کووید-۱۹ در فضای مجازی منتشر شده است که این موضوع نه تنها فاقد مبنای علمی می باشد، بلکه می تواند سلامت افراد را نیز به مخاطره بیاندازد.

بنابراین قطره ها و اسپری های مخصوص بینی و یا چشم مانند نفازولین، فنیل افرین و اکسی متازولین معمولا برای درمان های کوتاه مدت در رفع احتقان و یا گرفتگی بینی و یا قرمزی چشم بکار می روند.

و استفاده خودسرانه و طولانی مدت از این داروها می تواند منجر به بالا رفتن فشار خون، افزایش ضربان قلب، بروز حساسیت به نور و  تشدید احتقان شود و برای بیمار مشکلات جدی ایجاد کند.

بر این اساس به هم استانی های گرامی توصیه می گردد برای حفظ سلامت خود و خانواده شان از انجام خود درمانی بر پایه مطالب بی پایه و اساس منتشر شده در فضای مجازی جدا اجتناب کنند و برای درمان حتما به پزشک مراجعه نمایند.

 یکهزار و ۱۱۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته در لرستان شناسایی شدند و مجموع این افراد به ۱۶۳هزار و ۱۷ نفر و شمار قربانیان نیز به ۲ هزار و ۲۰۵ نفر رسیده است.

اکنون تمامی ۱۱شهرستان‌ لرستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha