۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۵۷
کد خبرنگار: 2155
کد خبر: 84453881
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجتمع بزرگ پتروشیمی دهدشت کلنگ زنی شد

۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۵۷
کد خبر: 84453881
مجتمع بزرگ پتروشیمی دهدشت کلنگ زنی شد

یاسوج - ایرنا - با حضور مسئولان استانی و شهرستانی مجتمع بزرگ پتروشیمی(زنجیره ای از چند واحد و فاز مختلف) در آخرین روز از هفته دولت در شهرستان کهگیلویه کلنگ زنی شد.

فرماندار کهگیلویه روز دوشنبه در آیین کلنگ زنی این طرح در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این طرح با سرمایه گذاری ۱۲ هزار میلیاردی تومانی در شهرک صنعتی دهدشت ۲ منطقه دشت مازه کلنگ زنی شد.

دارا کریمی نژاد بیشترین مواد تولیدی این طرح را دی‌متیل اتر ( Dimethyl ether) دانست و گفت: از دی­ متیل­ اتر می ­توان به­ عنوان پیشران در آئروسل­ ها، پیش ماده در سنتز ترکیبات آلی دیگر مانند دی­ متیل­ سولفات، متیل استات و اولفین­های سبک، سوخت تمیز برای موتورهای تراکمی- احتراقی و توربین ­های گازی­، منبع هیدروژن برای کاربرد در پیل های سوختی و همچنین به­ عنوان حامل هیدروژن استفاده کرد.

وی تصریح کرد: مصرف دی­ متیل­ اتر در دنیا رو به افزایش بوده و به­ عنوان یک ماده واسطه مهم در ساخت بسیاری از مواد از جمله مواد پتروشیمی و سوختی کاربرد دارد.

کریمی نژاد میزان اشتغالزایی این طرح بصورت مستقیم را ۸۰۰ و غیر مستقیم ۲ هزار نفر اعلام کرد.

وی وجود جاده اصفهان - دهدشت و نزدیکی به بنادر جنوبی برای صادرات را از مزایای مهم این طرح دانست و بیان کرد: این طرح صنعتی مهم می تواند موتور توسعه و اشتغال منطقه را شتاب بخشد.

کریمی نژاد جلوگیری از خروج ارز، ایجاد اشتغال پایدار و توسعه متوازن با توجه به محرومیت منطقه را از دیگر مزایای این طرح صنعتی اعلام کرد.

به مناسبت هفته دولت ۱۴ پروژه عمرانی و اقتصادی در حوزه های مختلف در این شهرستان افتتاح و یا کلنگ زنی خواهد شد.

 از این تعداد هشت پروژه کلنگ‌زنی و ۶ پروژه افتتاحی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha