۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۳۹
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 84453906
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با امام جمعه اصفهان دیدار کرد

اصفهان- ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز دوشنبه در سفر به اصفهان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی روز دوشنبه در سفر به اصفهان در دیدار با آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان به رویکرد دولت سیزدهم در بخش فرهنگ و هنر و برنامه های در دستور کار دولت در این زمینه، اشاره و آنها را تشریح کرد.

همچنین آیت‌الله طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان در این دیدار، نظرات و پیشنهادهای خود را در زمینه فرهنگ و هنر در کشور و استان اصفهان مطرح و بر توجه بیشتر به این بخش تاکید کرد.

امام جمعه اصفهان امیدواری کرد که با رویه درست و معقولانه حجت الاسلام و المسلمین رییسی در عدم توجه به جناح بندی های سیاسی، مساله جناح و گروه و چپ و راست در کشور کمرنگ شود.

آیت الله  طباطبایی نژاد افزود: لازم است ایمان، عمل صالح و الگوگرفتن در راس امور باشد و تعقل در اقدامات و عرصه‌های مختلف مورد توجه جدی قرار گیرد تا با گروه بندی، بسیاری از مشکلات حل و فصل شود.
امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه مساله فرهنگی باید از اداره ها و اخلاق کارمندان شروع شود، خاطرنشان کرد: باید فرم پوشش ویژه برای بانوان در نظر گرفته شود.

 آیت الله طباطبایی نژاد اظهار داشت: امام خمینی (ره) فرمودند هر اقدامی باید پشتوانه دینی داشته و نفعی برای مملکت داشته باشد به همین‌منظور اقدامات درحوزه فرهنگ‌ و ارشاد باید دارای پشتوانه دینی باشد.

وی بر لزوم تفکر و اندیشه ورزی در همه امور به‌ویژه فعالیت‌های دینی و فرهنگی تأکید کرد و گفت: فعالیت‌های فرهنگی و حتی دینی نیازمند پشتوانه علمی‌ و فکری است که این پشتوانه در برخی از این فعالیت‌ها کم رنگ بوده و نیازمند احیا و توجه ویژه است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب در زمینه آسیب‌ها نباید رودربایستی داشته باشیم.
محمدمهدی اسماعیلی با بیان اینکه باید با جدیت انحصار حوزه فرهنگی از دست افرادی خارج شود، افزود: حوزه فرهنگی کشور در همه بخش‌ها استعداد زیادی دارد.
وی اظهار داشت: فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در تراز دولت و نظام‌ جمهوری اسلامی ایران باشد به همین منظور حدود هشت برنامه اصلی در حوزه فرهنگ و ارشاد احیا و تقویت خواهد شود.
وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی بر روی مسائل مختلف سایه انداخته و اهالی فرهنگ وهنر را با مشکلات متعددی روبه روکرده است.
وی با تاکید بر لزوم تقویت شورای فرهنگ‌ عمومی در استان‌ها، اضافه کرد: باید برنامه‌های شورای فرهنگ‌ عمومی بازتعریف شود و افراد با انگیزه وارد این عرصه شوند زیرا شورای فرهنگ‌ عمومی ظرفیت بسیار مهمی برای کشور و استان‌هاست.

اسماعیلی صبح دوشنبه همزمان با هفتمین روز از هفته دولت برای حضور در آیین گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر وارد اصفهان شد.

وی برای گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر در گلزار شهدای شهر اصفهان حضور یافت و با آرمان های شهدای انقلاب اسلامی تجدید میثاق کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم پس از اخذ رای اعتماد مجلس شورای اسلامی در نخستین سفر استانی خود که به اصفهان صورت گرفت، علاوه بر حضور در مراسم گرامیداشت هفته دولت، با علما و اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان اصفهان دیدار خواهد کرد.

دوم تا هشتم شهریور به نام هفته دولت نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha