فراکسیون جهاد دانشگاهی در مجلس تشکیل شود

تهران - ایرنا - نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد: فراکسیون جهاد دانشگاهی برای حمایت های بیشتر از فعالیت های فناورانه در خانه ملت تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، فداحسین مالکی نمایندة مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه از پژوهشکده سرطان معتمد بازدید کرد و از نزدیک با برنامه‌های شاخص این مجموعه علمی و قطب سرطان سینه کشور آشنا شد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس در این بازدید ایجاد فراکسیون جهاد دانشگاهی در مجلس شورای اسلامی را برای حمایت های بیشتر از فعالیت های فناورانه جهاددانشگاهی پیشنهاد کرد.

مالکی اظهارداشت: از نظر علمی با دنیا در حال رقابت هستیم و باید این را بپذیریم و چنانچه نتوانیم جایگاه خود را ترسیم کنیم، نشان از آن است که از خودباوری ما کاسته شده است. لذا وقتی به این باور برسیم سیاست‌ها و فرایندهای ما، ما را به جایگاه اصلی خود خواهد رساند.

وی با یادآوری اینکه ما باید به کمک هم حلقه‌ های مفقوده را پیدا کرده و گره‌های کور را در تمام مسایل، خصوصاً حوزه‌های علمی، باز کنیم، افزود: مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد تا طرح‌های علمی و تحقیقی جهاد دانشگاهی را در این زمینه حمایت نموده و برای این امر فراکسیون جهاد دانشگاهی را در مجلس شورای اسلامی راه‌اندازی نماید.

نمایندة مردم زاهدان در مجلس به اهمیت فعالیت‌های جهاد دانشگاهی و لزوم تقویت و حمایت آن توسط مسولان تاکید کرد و گفت:: با توجه به نگاه دولت جدید امید است این دوره از فعالیت دولت، مطلعی برای رشد فعالیت‌های جهاد دانشگاهی باشد.

پذیرش سالانه ۱۵۰ هزار بیمار

دکتر رامین صرامی فروشانی رییس پژوهشکده سرطان معتمد هم با ارایه گزارشی از آخرین دستاوردهای این مجموعه علمی، تصریح کرد: ظرفیت‌های بالقوه این مجموعه بیشتر از ظرفیت‌های بالفعل آن است و این مرکز با وجود امکانات حداقلی، توانسته است به مدد متخصصان زبده و بهره‌مندی از دانش روز، بیشترین فعالیت‌های فناورانه ممکن را، مطابق با نیاز جامعه، بومی سازی نموده و به انجام رساند.

وی همچنین حمایت و تقویت این مجموعه‌ها را برای ارایه خدمات مطلوب‌تر و گسترش این خدمات در سراسر کشور مخصوصاً از سوی نمایندگان ملت و مسئولین بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: باوجود محدودیت فضای درمانی پژوهشکدة سرطان معتمد، پلی‌کلینیک فوق‌تخصصی بیماری پستان پژوهشکده سالانه ۱۵۰ هزار بیمار سرطانی را پذیرش کرده و اقدامات تخصصی در حوزة تشخیص و درمان را به انجام می‌رساند. اما تجهیز امکانات و گسترش فضای ارایه خدمات تخصصی در این حوزه، مستلزم حمایت همة ارگان‌ها و مسئولان ذی‌ربط خواهد بود.

رییس پژوهشکده سرطان معتمد مهم ترین پشتوانه این پژوهشکده را -تاکنون- جهت تحقق پروژه های فناورانه، حمایت های ارزشمند نمایندگان محترم ملت در مجلس شورای اسلامی بخصوص کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و افزود: امیدواریم این حمایت ها بیش از پیش ادامه یابد و منشاء اثر باشد.

پژوهشکده سرطان افتخار جهاد دانشگاهی

در ادامه، دکتر مهدی باصولی معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی با یادآوری اینکه جهاد دانشگاهی تاکنون قدم ‌های خوبی در حوزه پزشکی برداشته است، افزود: پژوهشکده سرطان معتمد در این مسیر، خدمات شایسته ‌ای را با بضاعت کم و عملکرد مناسب و فضای محدود در حوزه سرطان پستان انجام داده‌ که از افتخارات مجموعه جهاد دانشگاهی به شمار می آید.

وی "تاسیس مراکز تشخیص سرطان پستان در ۱۰ استان کشور" را تحت حمایت و مرکزیت پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی از طرح های پیشنهادی جهاددانشگاهی برشمرد.

 معاون جهاد دانشگاهی افزود: ایجاد شبکه‌های سرطان پستان جهاد دانشگاهی در سایر استان‌ها گفت: با حمایت‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جهاد دانشگاهی واحد رشت، اولین مرکز تشخیص سرطان پستان در این استان تاسیس شده است همچنین جهاد دانشگاهی این آمادگی را دارد تا درصورت انجام حمایت‌های لازم، تاسیس این مراکز در سایر استان ‌ها را در سطوح مختلف و مورد نیاز به انجام رساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha