وزش باد پدیده غالب در جنوب آذربایجان غربی است

ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: وزش باد با سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت پدیده غالب در جنوب استان تا پایان هفته است.

یاسر اشتاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش نسبی سه تا چهار درجه ای دما که از روز یکشنبه در استان آغاز شده است، همچنان تا آخر هفته جاری استمرار دارد.

وی با بیان اینکه هوای آذربایجان غربی تا آخر هفته پایدار و ثابت است، اضافه کرد: با توجه به نقشه های هواشناسی از هفته آینده احتمال کاهش دما و تعدیل گرمای استان وجود دارد.

اشتاد با اشاره به دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته افزود: شهرستان پلدشت گرم ترین شهر با ۴۱ درجه سانتی گراد بالای صفر و شهرستان تکاب خنک ترین شهرستان با دمای ۱۲درجه سانتی گراد بالای صفر بوده، دمای مرکز استان نیز بین ۱۵ و ۳۴ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان بوده است.

اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوبتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است؛  بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha