۳۰۰ دستگاه مخزن فرسوده زباله ماهانه در منطقه ۵ تهران بازسازی می‌شود

تهران - ایرنا - شهردار منطقه پنج تهران با اشاره به اینکه با برنامه ریزی صورت گرفته روزانه تعدادی از مخازن زباله مستهلک تعمیر یا از چرخه خارج و مخازن نو جایگزین می‌شود، گفت: با راه‌اندازی سایت اورهال ماهانه حدود ۳۰۰ مخزن تعمیر، بازسازی و به نواحی هفتگانه این منطقه تحویل می‌شود.

محمود کلهری روز پنجشنبه با بیان اینکه یکی از وظایف مهم معاونت خدمات شهری رصد دائم وضعیت سلامت مخازن زباله است، به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به نیاز منطقه پنج شهرداری تهران  به مخازن مکانیزه حمل پسماند و همچنین گستردگی سطح منطقه، تعداد چهار هزار و ۶۰۰ مخزن پسماند در سطح معابر منطقه موجود است که تعداد قابل توجهی از این مخازن مستهلک و فرسوده بود و نیاز به تعمیرات اساسی داشت.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت آهن مقرر شد با فراهم آوردن فضایی به منظور تعمیرات و بازسازی مخازن مستهلک علاوه بر صرفه جویی در هزینه ریالی، مخازن فرسوده و مستهلک به مخازن نو تبدیل شود که انجام این امر حدود یک چهارم خرید مخزن نو هزینه دارد.

شهردار منطقه پنج تهران  تاکید کرد: سایت اورهال مخازن این منطقه که در تقاطع بزرگراه ستاری راه اندازی شده است با مسائل و مشکلات زیادی روبرو بود که با همکاری اداره برق منطقه و تامین برق سه فاز  و استقرار چندین اکیپ اجرایی و خرید لوازم مورد نیاز به بهره برداری رسید که این امر نیز موجب اشتغال زایی چندین نفر شده است.

وی خاطرنشان کرد: پیمانکاران نواحی هفتگانه مخازن مستهلک را به سایت اورهال منطقه تحویل داده و پس از تعمیر و بازسازی مجددا به نواحی بر می گردد و تمامی هزینه های اجرایی اعم از دستمزد کارگری بر عهده پیمانکاران نواحی هفت گانه است.

کلهری یادآور شد: چشم انداز آتی منطقه بر این است که با تهیه و فراهم آوردن لوازم از جمله ورق، قوطی و چرخ برای مخازن، یکهزار و ۲۰۰  مخزن مستهلک باقی مانده سطح منطقه بازسازی و به چرخه استفاده شهروندان تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، منطقه پنج در شمال و شمال غرب کلان‌شهر تهران واقع شده‌است که از شمال به رشته‌کوه البرز، از جنوب به بزرگراه شهید لشگری و میدان آزادی، از شرق به بزرگراه اشرفی اصفهانی و بزرگراه محمدعلی جناح و منطقه ۲ شهر تهران در مجاورت طرشت و ستارخان و مرزداران و شهرک غرب و سعادت آباد و از غرب به منطقه ۲۲ شهر تهران، استادیوم آزادی محدود است و به بزرگراه های همت و حکیم و آبشناسان و باکری و ستاری و شیخ فضل‌الله نوری و لشگری و اشرفی اصفهانی و جناح دسترسی دارد.

پونک،  شهران، آریاشهر، مهران،  فرحزاد،  شهرزیبا،  جنت‌آباد، باغ فیض،  سردار جنگل،  کن و سولقان،  شهرک آپادانا،  شهرک اکباتان و اشرفی اصفهانی از محله‌های معروف در منطقه پنج شهرداری تهران هستند.

شهرداری منطقه پنج پایتخت به پهنه توسعه شهر تهران نیز معروف است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha