۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۲۰
کد خبرنگار: 1187
کد خبر: 84455535
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: پیشرفت طرح راهسازی تکاب - دندی مناسب نیست

مهاباد- ایرنا- نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت پیشرفت فیزیکی طرح احداث جاده تکاب - تخت سلیمان - دندی مناسب و قابل قبول نیست.

حسن همتی روز سه‌شنبه در بازدید از محور تکاب - دندی افزود: در زمینه اجرای طرح احداث جاده در این محور، کوتاهی های زیادی صورت گرفته و مشکلاتی در اجرا وجود دارد اما این نقص‌ها از سوی دستگاه های اجرایی تکاب نیست بلکه کوتاهی به مجریان و پیمان‌کار پروژه برمی‌گردد.

وی بیان‌ کرد: حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریالی پروژه تکاب - دندی که باید در قطعه‌های مربوط به حوزه استحفاظی تکاب به طول ۲۵ کیلومتر هزینه می‌شد، اختصاص نیافته و به قطعات واقع در استان زنجان منتقل شده که همین امر از دلایل اصلی عدم پیشرفت مناسب این طرح مهم راهسازی است.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مچلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت افزایش سرعت اجرای این پروژه اظهار داشت: پیمانکار طرح مساله معارضان ملکی، تامین مصالح مورد نیاز، جابجایی ابنیه مسیر و امور اجرایی پروژه احداث جاده محور تکاب - دندی را باید در اسرع وقت از طریق فرمانداری تکاب رفع سازد تا روند امور سرعت و شتاب گیرد.

همتی ادامه‌ داد: تخصیص بودجه مورد نیاز برای ادامه اجرای این طرح را نیز از وزارت راه و شهرسازی به‌طور جدی پیگیری خواهد شد تا احداث و تکمیل پروژه در زمان مناسبی انجام و وضعیت محورهای مواصلاتی تکاب ارتقا یابد.

وی اضافه‌ کرد: پیمان‌کاران طرح‌های عمرانی تکاب از جمله پیمانکار طرح محور تکاب - دندی نیز باید از اخراج کارگران بومی شهرستان خودداری کرده و در به‌کار گیری نیروی کار به‌طور حتم از افراد بومی استفاده کنند.

عملیات اجرایی احداث قطعه اول محور تکاب - دندی - زنجان به طول ۲۵ کیلومتر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ در محل سه راهی پهلوان این شهرستان و ورودی جاده تخت سلیمان آغاز شده‌ است؛ با آسفالت و بهسازی محور تکاب - تخت سلیمان - دندی راه دسترسی تکاب به استان زنجان کوتاه‌تر و هموارتر می‌شود.

تکاب از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی است که در منطقه‌ای کوهستانی با جاده‌های سخت‌گذر واقع شده و نزدیک‌ترین شهر این استان به زنجان محسوب می‌شود.

وضعیت نامناسب زیرساخت‌های ارتباطی از جمله جاده‌های بین شهری از مهمترین دغدغه‌ها و مطالبات مردم تکاب است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha