جانباختگان کرونا ۱۰ برابر بیشتر بار ویروسی در مجاری تنفسی دارند

تهران- ایرنا- مطالعات جدید نشان می‌دهد تجمع زیاد ویروس کرونا در ریه، عامل اصلی مرگ و میر ناشی از این بیماری است؛ افرادی که بر اثر کرونا جان خود را از دست می‌دهند، به طور متوسط ۱۰ برابر بار ویروسی بیشتری در مجاری تنفسی تحتانی دارند.

به گزارش روز سه‌شنبه گروه دانشگاه و آموزش ایرنا از پایگاه خبری ساینس، مطالعات قبلی احتمال می‌داد که عفونت‌های همزمان مانند ذات‌الریه باکتریایی یا واکنش بیش از حد سیستم ایمنی در افزایش خطر مرگ ناشی از کووید ۱۹ نقش دارد. مطالعات جدید نشان می‌دهد تجمع ویروس کرونا در ریه عامل مرگ ناشی از این ویروس است و این نتیجه با شبهات قبلی در تضاد است.

گرچه بسیاری از تحقیقات در روزهای گذشته نشان داد داروهای ضدویروسی مانند رمدسیویر خیلی برای مبتلایان به کرونا که از ونتیلاتور استفاده می‌کنند، مفید نیست؛ ولی تحقیقات جدید نشان می‌دهد چون تعداد ویروس در دستگاه تنفسی در احتمال مرگ ناشی از کرونا نقش دارد، هنوز هم داروهای ضد ویروسی گزینه ارزشمندی هستند.

آمار جهانی کرونا

تاکنون بیش از چهار میلیون نفر در سراسر جهان تسلیم کرونا شده‌اند.

بر اساس آخرین آمار تاکنون ۲۱۸ میلیون و ۶۲ هزار و ۹۰۶ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند، چهار میلیون و ۵۲۶ هزار و ۷۸۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۱۹۴ میلیون و ۹۶۷ هزار و ۳۵۳ نفر بهبود یافته‌اند.

نتایج این مطالعه در نشریه Nature Microbiology منتشر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha