هوای آذربایجان غربی خنک می شود

ارومیه-ایرنا- رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: با نفوذ توده هوای سرد از عرض های شمالی به کشور، از روز شنبه افت محسوس دما به میزان سه تا هفت درجه برای اغلب نقاط استان پیش بینی می شود.

مهدی صابری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با افزایش گرادیان خطوط فشاری در سطح زمین، از روز چهارشنبه تا اواخر هفته جاری بر سرعت وزش باد در سطح استان افزوده شده و در برخی ساعات گاهی شدید پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: وزش باد شدید با سرعت ۸۵ کیلومتر در ساعت برای استان پیش بینی می شود که همراه با رعد و برق و باران خواهد بود.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: آغاز وزش باد بعد از ظهر چهارشنبه و بارش باران از بعد از ظهر روز جمعه پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه وزش باد در تمام مناطق استان و بارش باران در شمال استان پیش بینی می شود، گفت: این شرایط تا پایان روز شنبه ادامه دارد.

صابری بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان ارومیه دمایی بین ۱۳ و ۳۶ درجه داشت و شهرستان تکاب خنک ترین شهر با دمای ۱۲ درجه و شهرستان پلدشت به عنوان گرم ترین شهر دارای دمای ۴۱ درجه بوده است.

اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوبتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است؛  بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha