رسول جامعی روز چهار شنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بازدید رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی اهواز از روند پیشرفت، اقدامات و تصمیم اتخاذ شده برای طرح در دست اجرای قطار شهری اهواز افزود: در این بازدید مقرر شد علاوه بر پیگیری حل مشکل حقوق و مزایای کارگران این پروژه ،موضوع تعیین تکلیف قرارداد شرکت کیسون نیز در کمیسیون ویژه شورای شهر اهواز بررسی شود.
وی ادامه داد: در این بازدید آخرین وضعیت خط یک و ۲ قطار شهری اهواز مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
جامعی گفت: قطارشهری اهواز چهار خطه است که خط یک آن ۲۳ کیلومتر طول دارد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز همچنین افزود: عملیات اجرایی پروژه قطار شهری اهواز ۱۵ سال است آغاز شده اما تاکنون حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. اتمام این پروژه و بهره برداری از آن یکی از مطالبات شهروندان اهوازی است.
عملیات اجرایی پروژه قطار شهری اهواز از سال ۱۳۸۵ با اعتبار ۷۹۰ میلیون دلار آغاز شد و طبق برنامه ریزی می بایست در مدت چهار سال این پروژه اجرا و به بهره برداری می رسید.
پروژه متروی اهواز از نیروگاه زرگان در شمال شرقی اهواز شروع میشود و پس از عبور از میدانهای اصلی شهر، در منطقه بقایی در جنوب غرب اهواز به انتهای مسیر خود میرسد. طول این مسیر بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک کشور ۲۳ کیلومتر و شامل ۲۴ ایستگاه است. این پروژه به ۲ گام دسته بندی و گام نخست آن از فرودگاه تا مصلا با ۶ ایستگاه تعیین شده است.
خط ۲ قطار شهری اهواز نیز با ۲۰ کیلومتر طول و ۲۱ ایستگاه از شمال منطقه کیانپارس تا جنوب شرق اهواز (دانشگاه نفت) امتداد مییابد.
نظر شما