به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، در این اطلاعیه آورده است:در پی درج موفقیت جمهوری اسلامی ایران در کنترل کرونا در کتاب درسی مطالعات اجتماعی پایه نهم چاپ ۱۳۹۹ انتقادها و گاه مواضع تندی توسط برخی افراد اتخاذ شده است.
همچنین عنوان شده است: این سازمان با استناد به اظهارات و گزارشات ارائه شده توسط مسئولان وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا و تلاش های علمی جمهوری اسلامی ایران در کنترل کرونا و گزارشاتی که مستندات آن در رسانه ها نیز موجود است؛ درپی اقدامات موثر پیک اول کرونا طی سال ۱۳۹۸، که منجر به کاهش آمار فوتی ها به دو رقم نیز شد؛ در آن مقطع زمانی و با توجه به اینکه تحولات اجتماعی و موفقیتهای جامعه در کتاب های درسی باید منعکس شود؛ این دستاورد کشورمان در کنترل کرونا به دلیل همزمانی با روزآمد سازی کتاب درسی به اختصار در کتاب مذکور قید شده و در سال تحصیلی ۱۳۹۹ نیز در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.
متن سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی یادآور کرده است: ازآنجا که به هیچ وجه تداوم انتشار و جهشهای ویروس کرونا در پیک های متعدد قابل پیش بینی برای هیچ کشوری نبوده و نیست و این بیماری همچنان جان بسیاری از انسان های جهان را تهدید میکند؛ با مشاهده اوج گیری بیماری کرونا و عدم پیش بینی زمان و کیفیت مهار کامل این بیماری، این مطلب قبل از شروع انتقادهای اخیر و همزمان با روزآمدسازی سالانه مطالب، توسط کارشناسان این سازمان از کتاب درسی سال ۱۳۹۹ اصلاح و تعدیل و در چاپ جدید ۱۴۰۰ اعمال شده است.
این سازمان تاکید کرده است: تعدیل این مطلب دلیل بر نادیده گرفتن تلاش کادر درمان، پزشکان و دانشمندان کشورمان نیست و قطعا نتایج و مستندات تلاش های آنها در کتاب های درسی درج خواهد شد.
به گزارش ایرنا، در صفحه ۵۲ کتاب مطالعات اجتماعی پایه نهم نوشته شده است ایران توانست جزو کشورهای برتر جهان در درمان کرونا باشد که این موضوع با توجه به افزایش مرگ و میر در کشور به دلیل کرونا انتقادات بسیاری در فضای مجازی به همراه داشت.
نظر شما