۱۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۱۹
کد خبر: 84457093
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۵ هزار مترمربع از اراضی زراعی پاکدشت آزادسازی شد

۱۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۱۹
کد خبر: 84457093
۲۵ هزار مترمربع از اراضی زراعی پاکدشت آزادسازی شد

تهران- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاکدشت گفت: با تخریب ۲۸ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی پاکدشت، ۲۵ هزار مترمربع از اراضی مرغوب کشاورزی آزاد شد

حسن دالوند روز چهارشنبه در جریان تخریب اراضی کشاورزی به خبرنگار ایرنا گفت: در راستای حفظ اراضی کشاورزی و عمل به تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی، ۲۸ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی روستای حاجی آباد بخش مرکزی شهرستان پاکدشت به دستور مقام قضایی این تغییر کاربری تخریب و قلع و قمع شد.

وی افزود: این ساخت و سازهای غیرمجاز شامل ۸ باب مغازه، دیوارکشی و سوله سازی بود که علی رغم اخطار، مالکان آن‌ها اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز کرده بودند.

دالوند با بیان اینکه تا ۲ ماه آینده کلیه سوله‌های غیرمجاز در روستا تخریب می‌شود افزود: ساخت سازهایی که در حوزه طرح هادی روستایی باشد قبلا از سوی بنیاد مسکن مشخص و اعلام شده و مواردی که هیچ گونه مجوزی نداشته و و در بافت روستایی قرار ندارند تخریب و آزادسازی خواهند شد.

مدیر جهاد کشاورزی پاکدشت تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون با تخریب ۳۴۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز بیش از ۳۵ هکتار آزادسازی و از تغییر کاربری این اراضی جلوگیری شده است.

وی ضمن هشدار به متعرضان املاک و اراضی کشاورزی به شهروندان از مردم خواست که قبل از هرگونه خرید اراضی کشاورزی و اقدام به ساخت ساز، به مدیریت جهاد کشاورزی  شهرستان پاکدشت (اداره امور اراضی) مراجعه و وضعیت کاربری آن زمین را استعلام کنند.

شهرستان پاکدشت بیش از ۲۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که ۳ هزار هکتار بایر و ۲۳ هزار هکتار آن دایر  که از این ۲۳ هزار هکتار ۱۷ هزار هکتار زیر کشت غلات استراتژیک(گندم، جو، محصولات علوفه ای)، هزار و ۵۰۰ هکتار شامل باغات و هزار و ۳۰۰ هکتار گلخانه می‌باشد.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha