۱۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۴۰
کد خبر: 84457767
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳ هزار مترمربع از زمین‌های کشاورزی پردیس آزادسازی شد

تهران - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پردیس اعلام کرد: حدود ۱۳ هزار متر مربع از زمینهای کشاورزی و زراعی این شهرستان در برابر ساخت و سازهای غیرمجاز آزادسازی شد.

محمد قریشی روز پنجشنبه در این باره  به خبرنگار ایرنا گفت: در راستای حفظ و صیانت از اراضی زراعی و باغات با توجه به رصد و پایش مستمر ۱۲ مورد تخلف ساخت و ساز غیر مجاز و تفکیک اراضی کشاورزی در روستای تماشا از توبع شهرستان پردیس تخریب شد.

وی ضمن تقدیر از مساعدت علیرضا آقاجری، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس، اظهار داشت: تخریب ساخت ساز غیر مجاز روستای تماشا با هماهنگی و دستور دادستان عمومی و انقلاب و با استناد به قانون اجرا شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پردیس تاکید کرد: در راستای اجرای وظایف قانونی و مبارزه با ساخت وساز غیر مجاز و بر خورد با متخلفین هیچ گونه اغماض و اهمالی نخواهیم داشت.

قریشی به شهروندان توصیه کرد: به منظور جلوگیری از خسارت و ضرر و زیان مالی تخریب، شهروندان قبل از هر گونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی و باغ ها برای دریافت مجوز قانونی به مدیریت جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

آغاز برداشت گردو و سیب پاییزه از باغ های پردیس

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پردیس از آغاز برداشت محصول گردو و سیب پاییزه در سطح باغات بارور شهرستان خبرداد و اظهار داشت: برداشت گردوی تر از سطح حدود  ۱۳۴ هکتار از باغات منطقه تخت چنار از روستاهای بخش جاجرود این شهرستان،   از مرداد ماه آغاز و پیش بینی می شود تا اواسط شهریور ماه ادامه داشته باشد.

قریشی افزود: برداشت سیب پاییزی نیز در سطح حدود ۹۰ هکتار از اراضی منطقه جاجرود، روستاهای سنجریان، ترقیان و خجیر و تخت چنار از اوایل شهریور ماه آغاز و تا اوایل مهر ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: استفاده نکردن از سموم شیمیایی و ارگانیک بودن محصولات از ویژگی های بارز محصولات باغی این شهرستان است و کشاورزان امسال نیز با عمل به توصیه های کارشناسان این مدیریت و تغذیه مناسب باغات توانستند محصولات با کیفیت سیب و گردو را تولید و روانه بازار کنند.

قریشی یادآور شد: میانگین عملکرد برداشت سیب در شهرستان حدود ۳۵ تن در هکتار و گردو حدود ۲.۵ تن در هکتار برآورد شده است.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha