تربیت نیرو در تراز انقلاب‌ از رویکردهای انجمن‌های اسلامی مدارس است

یزد- ایرنا- مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان یزد گفت: تربیت نیروهایی کارآمد در تراز انقلاب‌ و موج آفرینی بخشی از ماموریت‌ های اصلی این تشکل است .

به گزارش ایرنا، حسین میرشریف پنجشنبه شب در نشستی با مسئولان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان افزود: شناسایی، آموزش و تربیت نیروی انسانی مومن، مخلص، انقلابی، متعهد و متخصص باید همواره سرلوحه این تشکل با کار جهادی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای تحقق این رسالت مهم و ارزشمند برنامه‌ها باید به صورت تشکیلاتی و اجرای اهداف و طرح‌های منسجم سالانه باشد، ادامه داد: ساخت ایرانی آباد و سرفراز با ظرفیت‌های بالقوه فراوانی که در آن وجود دارد تا حدودی به همت و تلاش مضاعف انجمن‌های اسلامی مدارس بستگی دارد.

این فعال فرهنگی یزد اظهارکرد: تلاش برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب جزو موضوع هایی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد و در این خصوص هرچند کارهای زیادی در استان صورت گرفته است ولی مسئولان اتحادیه باید با عزمی راسخ و همکاری سایر مجموعه‌های فرهنگی به جد اقدام کنند.

میرشریف خاطرنشان کرد:  ایجاد زمینه لازم برای شکوفایی ظرفیت‌های دانش‌آموزان در ابعاد دینی، فرهنگی ، اجتماعی و علمی و توجه به انتقال ارزش‌های انقلابی بر اساس توصیه‌های مقام معظم رهبری جزو وظایف و از رسالت های موثر و مهم این تشکل دانش آموزی است .

وی به اهمیت روحیه دانش‌آموز محوری در برنامه‌ها، تقویت و توسعه فعالیت هیات‌های دانش‌آموزی انصارالمهدی (عج)، حضور فعال در برنامه‌ها و داشتن روحیه نوآوری و همچنین بهره‌گیری درست و لازم از فضای رسانه‌ها برای رسیدن به اهداف مورد نظر تاکید کرد.

در این نشست مسایل فرهنگی، امور مالی، سواد رسانه، برنامه‌ریزی برای گسترش فعالیت‌ها در چارچوب اهداف و طبق برنامه منسجم در سال تحصلی پیش  رو و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های استان بیش از گذشته تاکید شد.

همچنین مسئولان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان مناطق و شهرستان‌های استان به طرح دیدگاه‌های خود و ضرورت برنامه‌محوری و تقویت این تشکل انقلابی به خصوص با توجه به توطئه‌های فرهنگی دشمنان و تهدید نرم استکبارجهانی علیه نسل جوان و نظام پرداختند.       

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان از جمله سازمان‌های عمومی غیردولتی است که پس از انقلاب ۱۳۵۷ به دستور حضرت امام (ره) تشکیل شد و اساسنامه اتحادیه در سال ۱۳۷۴ به تصویب شورای انقلاب فرهنگی رسید.

تعداد دانش آموزان استان یزد در سال تحصیلی جاری حدود ۲۷۰ هزار نفر است که در ۲ هزار و ۱۰۰ واحد آموزشی به دلیل شیوع ویروس کرونا از طریق شبکه شاد تحصیل می‌کردند. 

استان یزد یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha