وزش باد همچنان پدیده غالب جوی در آذربایجان‌غربی است

ارومیه-ایرنا- کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: وزش باد همچنان پدیده غالب جوی در استان تا روز یکشنبه است.

مهدی کریمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته، چالدران با ۹ درجه سانتی گراد و مهاباد با ۳۶ درجه سانتی گراد بالای صفر، سردترین و گرم ترین شهرهای آذربایجان غربی بوده و دمای ارومیه نیز بین ۱۳ و ۳۱ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان گزارش  شده است.

وی با اشاره به صدور هشدار و اخطاریه از طرف اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی بیان کرد: نیمه شمالی استان همچنان مستعد بارش های رگباری و رعد و برق است و لازم است تا شهروندان اعم از کوهنوردان و جوامع محلی و چوپانان از تردد در مسیل ها به خاطر احتمال طغیان رودخانه ها و نقاط مرتفع به علت احتمال رعد و برق بپرهیزند.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: احتمال آسیب به سازه های ساختمانی و تاسیسات در اثر وزش باد شدید وجود دارد و تدابیر مورد نیاز برای کنترل آبگرفتگی معابر نیز باید در نقاط شمال استان اتخاذ شود.

وی افزود: محکم کردن سازه ها، گلخانه ها و بنرهای تبلیغاتی نیز مورد توجه باشد و کشاورزان توصیه های کارشناسان این بخش را لازم است تا جدی بگیرند.

کریمی بیان کرد: با توجه به پیش بینی و ادامه دارد بودن وزش باد شدید، احتمال بروز گرد و خاک محلی وجود دارد.

به گزارش ایرنا اذربایجان غربی استانی کوهستانی با بارشهای رگباری در ایام مختلف سال است، این استان سالانه شاهد بارش ۴۰۰ میلیمتر بارندگی است که در تامنین آب مورد نیاز برای کشاورزی و علوفه دامی نقش مهمی ایفا می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha