۱۴ شهریور ۱۴۰۰، ۸:۵۰
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84459257
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۸ درصد سالمندان تحت پوشش بهزیستی زنجان در برابر کرونا واکسینه شده‌اند

زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: با توجه به کارهای انجام گرفته تزریق واکسن کرونا به افراد بالای ۶۰ سال که جزو گروه پرخطر محسوب می شوند از ۲ ماه آینده پیگیری شده که در مجموع حدود ۹۸ درصد سالمندان تحت پوشش بهزیستی واکسینه شده‌اند.

محمد محمدی قیداری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص وضعیت واکسیناسیون گروههای هدف این سازمان افزود: در زمان حاضر در مراکز شبانه روزی همه کادر و مددجویان مقیم به تعداد ۸۰۰ نفر در ۲ نوبت واکسینه شدند که این تعداد سالمندان، بیماران روانی مزمن، عقب ماندگان ذهنی، ایتام "شامل کادر و مددجویان ساکن" را شامل می شود.

وی با بیان اینکه به تازگی کارکنان اورژانس اجتماعی بهزیستی زنجان نیز در برابر کرونا واکسینه شده اند، اضافه کرد: طبق برنامه ریزی انجام گرفته معلولان شدید و خیلی شدید تحت پوشش نیز واکسن کرونا دریافت می کنند.

این مسوول با اشاره به فعالیت های انجام شده درحوزه سالمندان و نظارت های این بخش گفت: چهار هزارو ۲۰۰ خانوار از سالمندان تحت پوشش این نهاد هستند و با پیگیری لازم برای انجام واکسیناسیون از قبیل اطلاع رسانی، تماس تلفنی، ارسال پیامک، پیگیری توسط مددکاران، تشویق، اقناع سازی انجام گرفته است.

محمدی، با اشاره به بهره گیری از ظرفیت موسسات خیریه و سازمانهای مردم نهاد در حوزه سالمندی ادامه داد: فقط میزان واکسیناسیون سالمندان در شهرستان ایجرود حدود ۸۵ درصد بوده که تلاش می شود به بیش از ۹۰ درصد برسد.

وی خاطرنشان کرد: هر چند واکسیناسیون اجباری نیست، اما مبتلایان به بیماری های قلبی، زمینه ای تحت پوشش آنگونه که باید و شاید همکاری نمی کنند که این مهم نیازمند فرهنگ سازی است که تلاش می شود با تحقق این مهم تزریق واکسن در سالمندان تحت پوشش بهزیستی استان به ۱۰۰ درصد برسد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان یادآور شد: در زمان حاضر ۲۹ هزار خانواده شامل ۸۹ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی و ۱۵ هزارو ۳۱۹ نفر مستمری‌بگیر هستند و بقیه مددجویان نیز به روش‌های مختلف از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha