۱۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۱۳
کد خبرنگار: 905
کد خبر: 84459463
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درخشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز در جمع دانشگاههای برتر جهان

اهواز - ایرنا - دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مطابق جدیدترین رتبه بندی تایمز ۲۰۲۲ در جمع یک هزار و ۶۰۰ دانشگاه برتر جهان از ۹۹ کشور قرار گرفت.

به گزارش ایرنا رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز روز شنبه گفت: این دانشگاه توانست به عنوان اولین حضور خود در این رتبه بندی در بازه رتبه ای ۶۰۰-۵۰۱ دانشگاه های برتر جهان قرار گیرد و یکی از بهترین عملکردها در میان دانشگاه های ایرانی و دانشگاه های جهان اسلام را ثبت نماید.
پایگاه رتبه‌بندی تایمز یکی از نظام‌های معتبر بین‌المللی است که از سال ۲۰۰۴ مراکز آموزش عالی را در سراسر جهان مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار می دهد.
فرهاد ابول نژادیان افزود:این رتبه‌بندی از ۱۳ شاخص در قالب پنج معیار کلی آموزش ، پژوهش ، استناد، وجهه بین‌المللی و ارتباط با صنعت بهره گرفته است. 
وی گفت:از جمله معیارها و شاخص های رتبه بندی بین المللی تایمز شامل آموزش، نسبت مدرک دکتری به تعداد اعضای هیات علمی، نسبت تعداد کل دانشجویان کارشناسی به اعضای هیات علمی، درآمد پژوهش، تعداد مقالات منتشر شده به ازای اعضای هیات علمی، میانگین تعداد استنادها به ازای مقالات منتشر شده، درآمد صنعتی و وجهه بین المللی بوده است.
در رتبه‌بندی تایمز ۲۰۲۲، دانشگاه آکسفورد برای ششمین سال متوالی رتبه اول را از آن خود کرده است و دانشگاه صنعتی کالیفرنیا و هاروارد مشترکا در رتبه دوم قرار دارند.

دانشگاه‌های استنفورد، کمبریج (از انگلیس)، MIT، پرینستون کالیفرنیا برکلی، ییل و شیکاگو به ترتیب در رتبه‌های چهار الی ۱۰ دنیا قرار گرفته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha