کمبودی در تامین و توزیع داروی رمدسیویر در آذربایجان‌غربی وجود ندارد

ارومیه- ایرنا- مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر هیچ کمبودی در تامین و توزیع داروی رمدسیویر که توسط پزشکان متخصص در درمان بیماران کرونایی تجویز می شود، در استان وجود ندارد.

فاطمه آقازاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بین داروهای اصلی مورد استفاده برای درمان بیماری کووید ۱۹، فقط داروی "توسیلیزومب" با برند "تمزیوا" دچار کمبود کشوری است.

وی اضافه کرد: دلیل این امر هم افزایش مصرف به دلیل موج پنجم شیوع کروناست.

مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: این دارو فقط در داروخانه های بستری کرونا موجود است و به صورت سهمیه ای محدود دراختیار استان قرار می گیرد و این معاونت پیگیر دریافت تعداد سهمیه بیشتر از سازمان است.

آقازاده گفت: با توجه به شیوع موج پنجم کرونا در کشور و افزایش چندین برابری مصرف سرم و خروج یکی از کارخانه های تولیدی از خط تولید، با کمبود جدی در تامین سرم مواجه شدیم که با توجه به اولویت بیماران بخش بستری و شرایط حاد، معاونت برای حل این کمبود علاوه بر تامین سرم بخش ها ، بسته  به موجودی و سهمیه تخصیص داده شده مابقی سرم ها را در داروخانه ها، جنب درمانگاه ها و داروخانه های شبانه روزی و سرپایی توزیع کرده است.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر هزاران نفر از مردم آذربایجان غربی تحت درمان به علت ابتلا به کرونا هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha