۱۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۰۹
کد خبرنگار: 1375
کد خبر: 84459813
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

فرمانده سپاه اصفهان: وظیفه بسیج به میدان آوردن ظرفیت هاست

اصفهان- ایرنا- فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) استان اصفهان: وظیفه بسیج به میدان آوردن و شناخت توانمندی‌ها و ظرفیت‌های هر منطقه است.

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار مجتبی فدا، روز شنبه در جمع مسوولان اقشار مختلف بسیج شهرستان سمیرم افزود: بسیج در همه عرصه های مورد نیاز، پای کار نظام و انقلاب بوده و امروز و در این شرایط سخت کرونایی نیز در کنار مردم است.

به گفته این مقام نظامی، در دوران هشت سال دفاع مقدس، نظام اسلامی به سرباز مدافع وطن نیاز داشت و با همراهی مردم، میدان نبرد اداره شد و امروز نیز باید با شناخت نیازها و توانایی‌های هر منطقه، با کمک همان مردم به یاریشان شتافت.

فرمانده سپاه اصفهان به ظرفیت خوب بسیج در پایگاه‌های مقاومت، مساجد، حوزه های شهری، عشایری و روستایی اشاره کرد و افزود: همه اینها در خدمت رفع گرفتاری مردم در هر کدام از بخش‌های سخت افزاری و نرم افزاری است.

سردار فدا تاکید کرد: رسیدگی به امور مردم بویژه در این روزها و ماه‌های سخت کرونایی و دلتایی نیز در دستور کار بسیج و سپاه بوده و خواهد بود.

وی اضافه کرد: جهادگران مدافع سلامت امروز در سنگر اول خدمت به مردم و بیماران هستند و بسیج نیز از ابتدای شیوع این بیماری تا به امروز، فعالیت ها و تلاش‌های زیادی در این بخش‌ها داشته است.

رییس مجمع بسیج سمیرم نیز در این نشست گفت: با وجود مغفول ماندن فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی در سالیان اخیر، بسیج بخوبی در این عرصه‌ها فعالیت کرده است.

حجت الاسلام شیخ میثم آقایی خاطرنشان کرد: بسیاری از روستاهای سمیرم از وجود روحانی بی بهره اند و کار فرهنگی و دینی چندانی در آنها انجام نمی‌شود.

وی تصریح کرد: ۱۲۰ روستا، آبادی، شهر و مجتمع های عشایری داریم که در آنها روحانی می تواند مستقر شود اما این در حالیست که در بخش پادنای بزرگ سمیرم با ۲۶ روستا، فقط یک طلبه حضور دارد.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی سمیرم در پاسخ به این سوال که چرا مردم این شهرستان از ثبت نام در حوزه و طلبگی استقبال نمی‌کنند، افزود: جذب طلبه در روستاهای دارای  روحانی در منطقه بهتر بوده است.

آقایی، نبود روحانی در روستاها را مشکل محوری این شهرستان برشمرد و گفت: طبیعی است در منطقه ای که کار دینی و فرهنگی صورت نگیرد ارتباطی هم میان مردم با نهادی همچون حوزه یا مدرسه علمیه برقرار نمی‌شود.

دبیر شورای راهبردی بسیج سمیرم نیز با تاکید بر اجرای طرح فراگیر سردار شهید قاسم سلیمانی در قالب حل مسائل اجتماعی و اقتصادی اظهار داشت: همانگونه که در این طرح، کرونایی‌ها و نیازهایشان خانه به خانه شناسایی شدند، مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خانوارها نیز باید شناسایی شود.

محمود افشاری تصریح کرد: پیشگیری از پیشرفت آسیب‌های اجتماعی که زنجیروار به جان روح و روان جامعه افتاده‌ است با اجرای این طرح در بخش‌های بیان شده، می‌تواند یاریگر اقشار مردم در محلات مختلف باشد.

به گزارش ایرنا، چند طرح بهداشتی و ورزشی در سفر یک روزه فرمانده سپاه استان اصفهان به سمیرم به همراه معاونت‌های مختلف رده‌های سپاه و بسیج افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

سردار فدا در بازدید از درمانگاه شهید پیرمرادیان ناحیه مقاومت بسیج سمیرم از تامین و تجهیز بیشتر امکانات و خدمات این مرکز درمانی خبر داد.

شهرستان سمیرم در ۱۶۱ کیلومتر جنوب اصفهان قرار  دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha