احتمال ۲۴ساعته شدن مراکزواکسیناسیون خودرویی وشقایق در ارومیه وجود دارد

ارومیه- ایرنا- رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی گفت: در راستای تسریع در واکسیناسیون، احتمال ۲۴ ساعته شدن مراکز واکسیناسیون خودرویی و شقایق در ارومیه وجود دارد.

علی احمد آقاپور روز یکشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی آذربایجان غربی افزود: این امر را در صورتی که شرایط مناسبی داشته باشیم، اعمال خواهیم کرد تا مردم راحت تر واکسن خود را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: سرعت واکسیناسیون از امروز، یکشنبه با ورود واکسن به آذربایجان غربی بیشتر خواهد شد و سعی داریم روزانه به ۴۰ هزار دز برسانیم.

رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی در خصوص شرایط بیمارستان ها نیز بیان کرد: به طور تقریبی، تمام بیمارستان ها پر بوده و همکاران درمانی تحت فشار هستند.

آقاپور ادامه داد: علاوه بر آن، آزمایشگاه های مربوط به کرونا در استان به ویژه ارومیه، سه شیفته کار می کنند و در ساعات شب نیز فعالیت دارند تا جواب آزمایش ها را آماده کنند.

وی گفت: البته شدت مراجعات در راستای انجام آزمایش کرونا در آذربایجان غربی بسیار زیاد شده است.

وی در خصوص سویه های جدید کرونا اظهار کرد: اطلاعات در خصوص سویه های جدید خیلی کم است ولی هردو، قدرت انتقال و سرایت بیشتر از دلتا دارند.

رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی افزود: البته رعایت پروتکل های ابلاغی و همچنین فاصله گذاری، شستن دست ها و استفاده از ماسک در کنار سرعت بیشتر واکسیناسیون تنها راه چاره برای مقابله با همه سویه های کرونایی است.

به گزارش ایرنا، تاکنون بیش از ۹۰۰ هزار دز واکسن در آذربایجان غربی تزریق شده که این آمار البته به سرعت به سمت یک میلیون دز نزدیک می شود.

طبق برآوردها باید در آذربایجان غربی حدود ۴.۵ میلیون دز واکسن تزریق شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha