۱۰ هزار نفر از اعضای خانواده کادر درمان استان مرکزی واکسینه می‌شوند

اراک - ایرنا - رئیس نظام پزشکی استان مرکزی گفت: ۱۰ هزار نفر از اعضای خانواده کادر درمان استان که در مواجه با بیماران مبتلا به کرونا هستند، به زودی واکسینه می‌شوند.

دکتر «روح الله سهرابی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: باتوجه به تماس مکرر و آلودگی شدید بخش‌های بیمارستانی و مراکز بهداشتی درمانی خدمت رسان به بیماران کووید –‌۱۹ و خطر انتقال ویروس با حجم بالا به خانواده‌های پزشکان و کادر درمان، واکسیناسیون خانواده‌های مدافعان سلامت در دستور کار است.

وی اظهار داشت: یک هزار پزشک در استان مرکزی خدمات درمانی ارایه می‌کنند که در شیوع کووید ۱۹ در صف اول درمان بیماران هستند بنابراین ابتلای خانواده آنان دور از انتظار نیست و باید به سرعت خانواده آنان واکسینه شوند.

رئیس نظام پزشکی استان مرکزی گفت: با توجه به حجم خوب واردات و تولید واکسن کرونا انتظار می‌رود در هفته پیش رو واکسیناسیون اعضای خانواده کادر درمان استان عملیاتی شود.

دکتر سهرابی افزود: تاکنون ۵۰ درصد پزشکان استان مرکزی در یک سال و نیم گذشته هنگام درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹، درگیر کرونا شده‌اند.

وی اظهار داشت: دُز یادآور اولین گروه‌هایی که در کادر بهداشت و درمان درگیر در خدمت به بیماران کرونایی ۶ ماه گذشته واکسن دریافت کرده‌اند باید مورد توجه قرار گیرد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است و نخستین مورد مثبت کرونا در این استان اول اسفندماه سال ۹۸ پس از قم در اراک به ثبت رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha