۱۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۲۰
کد خبر: 84460846
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بسیج افکاری عمومی در فضای مجازی محرک مانع‌زدایی است

تهران- ایرنا- رئیس سازمان فضای مجازی سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران گفت: یکی از محرک‌های اصلی برای اینکه نه تنها کشور و مردم بلکه مسئولان هم در مسیر مانع‌زدایی حرکت کنند، بسیج افکارعمومی و تشویق مردم و مسئولان در فضای مجازی است.

مصطفی هدایتی روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: این سازمان برای تاثیرگذاری فضای مجازی در جهت تحقق مانع‌زدایی به‌عنوان شعار سال و حل چالش‌های اقتصادی موجود در کشور و جامعه برنامه‌ریزی و اقدام می کند.

وی یادآورشد: این امر به‌عنوان یکی هدف‌گذاری‌های اصلی ما تعریف شده است. به عبارت دیگر، ما هم می‌توانیم انگیزه و شتاب لازم را در مسئولان فراهم و هم به آنان در شناسایی موانع کمک کنیم.  

هدایتی با اشاره به اینکه این نهاد هزاران فعالان فضای مجازی و افراد دغدغه‌مند نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی را با استفاده از ظرفیت‌های آموزشی خود ساماندهی کرده است، اظهارداشت: با هدایت‌های فکری و اجتماعی، این ظرفیت بزرگ در خدمت هدایت فضای اجتماعی و مجازی کشور در مسیر رفع مشکلات مردم قرار گرفته است.

رئیس سازمان فضای مجازی سپاه سید الشهدا(ع) یکی از مسیرهای رفع مشکلات مردم و رفع کاستی‌های کشور را تحقق شعار سال «تولید، پشتیبانی‌ها مانع‌زدایی‌ها» و رفع موانع از بخش‌های مختلف تولیدی و اقتصادی کشور دانست و اعلام کرد: امروز تردیدی وجود ندارد که اگر می‌خواهیم رفاه اقتصادی مطلوب را داشته باشیم و کاستی‌های موجود را رفع کنیم، باید تمام توان خودمان را در مسیر تحقق شعار سال و مانع‌زدایی و رفع موانع تولید بکار ببندیم و افراد از هر ابزاری که در اختیار دارند، باید استفاده کنند.

هدایتی با اشاره به اینکه ایده تهییج مسئولان برای مانع‌زدایی، بیشتر از سوی این شبکه بزرگ فعالان اجتماعی و فضای مجازی استخراج شد، اضافه کرد: از طریق پیشنهادهای نیروهایی که به‌ واسطه آموزش با ما مرتبط بودند و هستند، ما این انگیزه را پیدا کردیم که در این مسیر حرکت کرده و به عبارت دیگر، در تعامل میان این نیروها و مسئولان، این ایده استخراج شد که ما هم می‌توانیم در تبدیل مانع‌زدایی به یک مطالبه عمومی فعال باشیم و هم اینکه هر فردی بر اساس نوع مسئولیت و نوع شناخت از مسائل خرد یا کلان جامعه و کشور، مواردی که با مانع روبه‌رو هست را شناسایی و در نهایت آن را به مردم و مسئولان معرفی کند.

رئیس سازمان فضای مجازی سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران گفت: وجود هزاران فعال فضای مجازی با انگیزه، دغدغه‌مند و دلسوز کشور و نظام فرصتی برای هدایت افکار عمومی و فضای مجازی در مجاری مطلوب و مورد نیاز جامعه و کشور است.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین اتفاقی که در این مجموعه افتاد این بود که در بسیاری از موارد، خود افرادایده‌های خوبی را مطرح کردند؛ از جمله این‌که ما می‌خواهیم در تعامل با یکدیگر و با استفاده از این ظرفیت، در مسیر تحقق اهداف کشور حرکت کنیم و این همان آتش به اختیاری است که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند.

هدایتی با اشاره به اینکه امروز متاسفانه فضای مجازی ما درگیر مسائل غیرضرور، روزمره و بدون خاصیت یا بی‌فایده برای مردم و کشور شده است، اضافه کرد: طرح و ایده فعال شدن این شبکه در جهت شناسایی موانع و مشکلات و آگاهی بیشتر مردم و مسئولان نسبت به آنها، سبب می‌شود که هم فضای مجازی در مسیر درست و مفید به فایده و اثرگذار هدایت شود، هم اینکه مسئولان به جای درگیری با مسائل روزمره و بی‌حاصل، در می‌یابند که با یک فضای مجازی و اجتماعی هدفمند، دارای دغدغه و مسلط به مسائل کشور روبه‌رو هستند که به جای پرداختن به حواشی‌های غیرضرور، واقعا دغدغه اصلاح کشور را دارند.

وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه این حرکت، بتواند همراهی دیگر بخش‌ها و فعالان فضای مجازی را به‌دنبال داشته باشد، گفت: با این اقدامات و برنامه‌هایی که به‌صورت خود جوش از دل مجموعه‌های مردمی حاصل می‌شود، هدف دیگری به نام هدایت و صیانت از فضای مجازی هم محقق می‌شود، یعنی خلاف برخی که بر بستن فضای مجازی تاکید می‌کنند ما در عمل نشان خواهیم داد که این فضا چه ظرفیت‌هایی دارد و تا چه اندازه می‌توان اثرگذار بود.

هدایتی خاطرنشان کرد: با گذشت نیمی از سال متاسفانه گام‌های عملی و جدی برای تحقق شعار سال برداشته نشده است و این در حالی است که اگر شعار امسال محقق شود، رفاه اقتصادی بیشتری برای مردم فراهم شده و شاهد رونق تولید هم خواهیم بود؛ از این‌رو برای پوشاندن این غفلت برآن شدیم تا در این عرصه با تمام توان وارد میدان شویم تا این امر به یک مطالبه اجتماعی گسترده از مسئولان تبدیل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha