۲۱۵ پرونده متقاضیان تسهیلات کرونایی استان مرکزی در انتظار تایید است

اراک - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: ۲۱۵ پرونده از بنگاه‌های آسیب‌دیده این استان منتظر تایید دستگاه‌های اجرایی است و می‌طلبد برای خدمت رسانی در این بخش سرعت عمل بیشتری در دستور کار قرار گیرد.

« سعید فرخی» روز دوشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان مرکزی در اراک، افرود: بانک‌های این استان در پرداخت تسهیلات بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا بکوشند و به سرعت عقب‌ماندگی این بخش را جبران کنند.

وی بیان کرد: رقم قابل توجهی از تسهیلات ابلاغی این بخش هنوز پرداخت نشده که این امر قابل قبول نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی ادامه داد: نیاز است فرمانداران شهرستان‌های مختلف کارگروه‌های اشتغال را در مناطق خود تشکیل و وضعیت پرداخت تسهیلات آسیب‌دیده از کرونا و بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ را با جدیت بررسی کنند.

فرخی تاکید کرد: پرداخت تسهیلات کرونا به آسیب‌دیدگان ناشی از این ویروس نقش موثری در تسکین آلام آسیب‌دیدگان دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی هم در این نشست گفت: ۶ هزار و ۵۷۲ نفر در این استان در راستای مشاغل آسیب دیده از کرونا برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند که ۶ هزار و ۳۴۷ نفر موفق به دریافت ۹۰۶ میلیارد ریال شده‌اند.

«بهزاد سام دلیری» افزود: سهمیه ابلاغی تسهیلات آسیب‌دیدگان کرونا استان مرکزی ۶ هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال است اما تاکنون ۹۰۶ میلیارد ریال پرداخت شده و بخش قابل توجهی از تسهیلات ابلاغی باقی مانده است.

وی بیان کرد: بنگاه‌های آسیب‌دیده از ویروس کرونا برای دریافت تسهیلات می‌توانند تا پایان شهریورماه جاری در سامانه کارا ثبت‌نام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ این استان نیز ابلاغ شده که سهم کمیته امداد امام خمینی (ره) ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال و سهم بهزیستی ۶۷۰ میلیارد ریال است.

سام‌دلیری اظهار داشت: انتظار است مددجویان نهادهای حمایتی نسبت به تکمیل پرونده‌های خود اقدام و بانک‌های عامل نیز در پرداخت این تسهیلات بکوشند.

وی گفت: هدایت تسهیلات مشاغل خانگی به سمت جامعه هدف که از مشاغل خرد جامعه است نیز امری ضروری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: تسهیلات مشاغل خانگی این استان نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته و از ۴۶ میلیارد ریال به ۲۸۰ میلیارد ریال رسیده است.
سام‌دلیری عنوان کرد: سهم تسهیلات مشاغل خانگی استان مرکزی در شهرستان اراک ۱۰۰ میلیارد ریال، آشتیان ۱۰ میلیارد ریال، تفرش ۱۰ میلیارد ریال، خمین ۲۴ میلیارد ریال، خنداب ۳۰ میلیارد ریال، دلیجان هشت میلیارد ریال، زرندیه ۱۰ میلیارد ریال، ساوه ۳۰ میلیارد ریال، شازند ۳۰ میلیارد ریال، فراهان هشت میلیارد ریال، کمیجان ۱۰ میلیارد ریال و محلات هم ۱۰ میلیارد ریال است.

در نشست کارگروه اشتغال استان مرکزی عملکرد بانک‌های مختلف استان مرکزی در بخش تخصیص اعتبار و پرداخت تسهیلات در زمینه آسیب‌دیدگان از کرونا و بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه در سال ۱۴۰۰ بررسی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha