فرزاد گوهردهی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق بررسی آماری از این سامانه در حوزه مشکلات خانواده و پرخاشگری خانگی، هشت هزار و ۴۳۷ مورد معادل ۳۷ درصد، تماس با سامانه صدای مشاور ۱۴۸۰ بهزیستی مازندران از ابتدای فروردین تا پایان مرداد سال جاری به ثبت رسید.
وی با بیان اینکه کرونا پیامدهای منفی و جبران ناپذیری را در سالهای گذشته برای فرد ، خانواده و جامعه داشته است، خاطر نشان کرد: در حوزه مداخله مفرط خانوادگی، سه هزار و ۸۵۳ مورد معادل ۱۷ درصد تماس با سامانه صدای مشاور مازنداران مکالمه انجام شد.
مدیرکل بهزیستی مازندران اضافه کرد: سوءظن زناشوئی با فراوانی ۲ هزار و ۴۵۶ تماس معادل ۱۱ درصد، بی وفایی با فراوانی ۲ هزار و ۲۶۳ مورد و بدرفتاری عاطفی با فراوانی ۲ هزار و ۲۶۸ مورد هر کدام معادل ۱۰ درصد و بدرفتاری جسمی با فراوانی یک هزار و ۳۶۸ مورد معادل ۶ درصد و اعتیاد با فراوانی یک هزار و ۱۳۵ مورد معادل پنج درصد از دیگر تماس های به ثبت رسیده با سامانه صدای مشاور بهزیستی استان مازندران در مدت یاد شده است.
گوهردهی با اشاره به اینکه ارائه برنامههای آموزشی و فرهنگ سازی زندگی مسالمت آمیز در زمان کرونایی باجدیت دنبال می شود، گفت: در پنج ماه گذشته ۹ هزار و ۷۲۲ مورد تماس در حوزه مشکل با همسر در سامانه ۱۴۸۰ صدای مشاور بهزیستی مازندران به ثبت رسید.
وی افزود: مشکل والدین با فرزند، مشکل با خانواده همسر، مشکل با جنس مخالف، مشکل با همسال، مشکل با همکار از دیگر تماسهای مردم با سامانه صدای مشاور است.
مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به بروز مشکلات خُلقی و مَنشی برخی از مردم مازندران در زمان شیوع کرونا ویروس، ادامه داد: کمبود اعتماد به نفس و کمروئی با فراوانی ۲ هزار و ۹۷۶ تماس، دلشوره با فراوانی یک هزار و ۸۴۷ تماس، آمار قابل توجهی است که در سامانه صدای مشاور استان در زمان یاد شده به ثبت رسید.
گوهردهی با بیان اینکه کرونا باعث منفی بافی و وسواس در برخی از مردم شده است، گفت: در پنج ماه گذشته بیش از ۲ هزار تماس در ارتباط با این موضوعات در سامانه صدای مشاور مازندران بود.
مدیرکل بهزیستی استان مازندران با بیان اینکه باید به پیامدهای روحی و روانی ناشی از شیوع کرونا ویروس توجه جدی داشت، تصریح کرد: تاثیرات منفی شیوع کرونا ویروس در جامعه بسیار اسف بار بوده و ترمیم مشکلات اجتماعی و فردی ناشی از شیوع این ویروس، سال ها زمان نیاز دارد.
به گزارش ایرنا، سامانه صدای مشاور ۱۴۸۰ ارائه خدمات مشاوره تلفنی را با هدف ارتقای سطح سلامت و بهداشت روان آحاد جامعه، کاهش آسیبهای فردی، خانوادگی و اجتماعی ارائه میدهد. ۴۶۰ کارشناس مشاور با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های مشاوره و روانشناختی در این سامانه خدمات ارائه میدهند. این سامانه در سال ۹۹ به بیش از دو میلیون تماس تلفنی خدمات روانشناختی ارائه داد.
نظر شما