درآمد موقوفات آذربایجان غربی ۹۰ درصد افزایش یافت

ارومیه- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: درآمد موقوفات استان طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۰ درصد بیشتر شده و به بیش از ۱۵۱ میلیارد ریال رسیده است.

حجت الاسلام ناصر جوانبخت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: میزان درآمد موقوفات استان در مدت مشابه سال گذشته ۸۱ میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال بود و امسال حدود ۷۰ میلیارد ریال بیشتر شده است.

وی اضافه کرد: این درحالی است که عمده درآمد موقوفات در آذربایجان غربی مربوط به نیمه دوم سال است که امیدواریم با ادامه روند کنونی، میزان درآمد موقوفات استان در پایان سال به بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال برسد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ادامه داد: البته توجه ویژه ای طی سال های اخیر به موضوع "حفظ عین موقوفات" داشته ایم که رقم آن به ۵۰ درصد رسیده و با استفاده از آن، برای بازسازی موقوفات استفاده می شود.

حجت الاسلام جوانبخت اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲۰ میلیارد ریال در بخش حفظ عین موقوفات در آذربایجان غربی وجود دارد که در محل خود استفاده خواهد شد.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر ۶۷ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال در حوزه های مذهبی، خیریه، اجتماعی، مدارس حوزوی و مساجد آذربایجان غربی هزینه شده است.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح شمیم حسینی ویژه اهدای بسته های معیشتی با استفاده از درآمد موقوفات به نیازمندان افزود: سال گذشته ۱۲ هزار بسته در این بخش توزیع شده و از ابتدای ماه محرم امسال نیز ۲ هزار بسته تهیه و در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اضافه کرد: همچنین در ماه محرم امسال، ۶۵ هزار پرس غذای گرم در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، بیش از ۶ هزار موقوفه در آذربایجان غربی وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha