۱۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۲۸
کد خبرنگار: 2141
کد خبر: 84462980
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱ شکارچی متخلف در سرپل‌ذهاب دستگیر شدند

۱۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۲۸
کد خبر: 84462980
۱۱ شکارچی متخلف در سرپل‌ذهاب دستگیر شدند

قصرشیرین - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست سرپل‌ذهاب از دستگیری ۱۱ شکارچی و صیاد غیرمجاز متخلف از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان و در راستای مقابله با شکار حیات وحش و شکارچیان خبر داد.

کیانوش احسانی پور روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:  این شکارچیان و صیادان غیر مجاز با تشکیل پرونده به مراتجع قضایی برای صدور حکم معرفی شده‌اند.

 وی اظهار کرد: از این متخلفان شکار و صید غیر مجاز ۱۳۰ قطعه ماهی، یک سر تشی، ۲ سر خرگوش، یک راس گراز وحشی، ۲ قطعه دراج، ۲ قطعه سهره طلایی، یک قبضه اسلحه ساچمه زنی پران، بیش از هفت هزار متر تور ماهیگیری انتظاری، سه عدد قفس فلزی و ۲ قفس چوبی کشف و ضبط شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سرپل‌ذهاب گفت: از ابتدای امسال تاکنون در حوزه صدور مجوزهای زیست محیطی تعداد ۱۷ مورد موافقت و مجوز زیست محیطی صادر شد که از این تعداد با ۱۵ مورد آن موافقت شده است.

احسانی پور ادامه داد: همچنین از ابتدای امسال تا کنون در پایش از واحدهای صنعتی، خدماتی و کشاورزی برای چهار واحد متخلف اخطاریه زیست محیطی صادر شده است.

وی با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست یک وظیفه عمومی است از اهالی شهرستان سرپل ذهاب  درخواست کرد در صورت مشاهد تخلفات زیست محیطی موضوع را با شماره تلفن های ۴۲۲۲۲۶۰۰و ۴۲۲۲۱۷۷۳ اعلام کنند.

شهرستان سرپل‌ذهاب یکی از کانون های مهم تنوع زیستی در سطح استان کرمانشاه هم از نظر گیاهی و تنوع جانوری می باشد و گونه های شاخصی مانند کل و بز، خرس قهوه ای، سنجاب ایرانی، کفتار، گرگ  در زیستگاه‌های این شهرستان وجود دارد.

منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز با سه هزار و ۸۰۰ هکتار مساحت، بخشی از حوزه استحفاظی شهرستان سرپل ذهاب است که به لحاظ موقعیت جغرافیایی و منطقه ای گرمسیری دارای وحوش فراوان است.

منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز مشترک قصرشیرین و سرپل ذهاب هم اکنون تنها زیستگاه منحصر به فرد آهوی ایرانی در منطقه غرب کشور به شمار می رود.

از جانوران موجود در این منطقه می توان به کل و بز وحشی، قوچ و میش، آهو، گرگ، روباه، خرگوش، تشی و بزمجه اشاره کرد.

همچنین این منطقه حفاظت شده با پوشش گیاهی بلوط، پلک، تنگرس، آلبالو وحشی و گیاهان مرتعی، دارای انواع گونه های پرندگان شامل کبک، تیهو، سار و فاخته است.

سرپل ذهاب با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با کشور عراق ۴۸ کیلومتر مرز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha