۱۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۵۲
کد خبرنگار: 1762
کد خبر: 84463227
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برداشت انگور از باغات شهرستان ملکان آغاز شد

۱۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۵۲
کد خبر: 84463227
برداشت انگور از باغات شهرستان ملکان آغاز شد

مراغه- ایرنا- مدیر جهادکشاورزی ملکان گفت: برداشت انگور از باغات شهرستان آغاز شده و کشاورزان ملکانی در بیش از ۱۰ هزار هکتار از باغات مشغول فعالیت هستند.

یوسف جعفری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در سال های گذشته حدود ۲۵۰ هزار تن انگور از تاکستان های شهرستان برداشت می شد که متاسفانه امسال به دلیل سرمازدگی بهاره و تنش های آبی، پیش بینی می شود این میزان به یک سوم کاهش یافته و به حدود ۸۰ هزار تن برسد.

وی افزود: شهرستان ملکان قطب تولید انگور در کشور محسوب می شود و مقام نخست استان و سوم کشوری را در تولید انگور دارد.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد از محصول بدست آمده بصورت تازه خوری مصرف و بقیه بصورت کشمش کالیفرنی و تیزابی تبدیل می شود، افزود : کشمش به دست آمده در بیش از ۲۰ واحد فرآوری در این شهرستان بسته بندی و به کشورهای مختلف عربی،اروپایی و آفریقایی صادر می شود.

وی بیان کرد: کشورهای امارات، عربستان، کویت، مصر، الجزایر، مجارستان، لیتوانی، انگلستان، اوکراین و روسیه خریدار واحدهای فرآوری انگور ملکان هستند.

مدیر جهاد کشاورزی ملکان شغل بیشتر جمعیت شهری و روستایی ملکان را تاکداری عنوان کرد و افزود: اقتصاد این شهرستان برپایه درآمد انگور بوده و بیش از ۶۰ درصد اهالی منطقه از راه تاکداری امرار معاش می کنند.

جعفری افزود: کار برداشت انگور در شهرستان ملکان همه ساله از ۱۵ شهریور آغاز و تا ۱۵ مهر ادامه می یابد اما امسال بخاطر پایین بودن محصول پیش بینی می شود زودتر از موعد مقرر پایان یابد.

وی بیان کرد: همه ساله در فصل برداشت انگور علاوه بر کارگران بومی، کارگران غیربومی از شهرهای همجوار آذربایجان شرقی و غربی و حتی کردستان به این شهرستان برای کار در باعات انگور حصور پیدا می کنند.

شهرستان ملکان با ۱۱۰ هزار نفر جمعیت در ۱۵۰ کیلومتری جنوب آذربایجان شرقی واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha