۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۸:۰۳
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 84463609
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تقلای دختران گلستانی برای افتخار، فوتبال در شن‌های داغ ساحل

گرگان- ایرنا - دختران گلستانی از شهرهای مختلف استان در سواحل بندرگز گردهم آمدند تا ثابت کنند، عشق به فوتبال مخصوص مردان نیست و نبود حامی مالی و شن‌های داغ ساحل هم نمی تواند جلوی عزم‌شان را برای رسیدن به سکوهای افتخار بگیرد.

 به گزارش ایرنا ، تابستان است و همچنان هوای شهرهای ساحلی گلستان مثل بندرگز گرم و شرجی است، اتاق کوچکی در کنار مجموعه ورزشی به عنوان رخت کن پیش بینی شده است که از شکل ساختمان مشخص است که خبری از وسایل سرمایشی در آن نیست و بازیکنان باید در همین اتاق کوچک مهیای حضور در میدان رقابت شوند.

برای راحت‌تر شدن کار به نوبت وارد اتاق می شوند و پس آماده شدن، پابرهنه گام روی ماسه های داغ ساحل این شهرستان غرب استان گلستان می گذارند.

اختصاص زمان تمرینی نامناسب به ورزشکاران زن صرفا به سالن های ورزشی محدود نمی شود بلکه در استفاده از سواحل ماسه ای بندرگز هم باید در اوج گرما برای تمرین وارد زمین شویم.

دخترانی که تا لحظات قبل با پوشش و تیپ های و کفش های رنگارنگ مختلف وارد رختکن شده اند با لباس ورزشی و البته پابرهنه بر می گردند، دخترانی عاشق فوتبال با توپ های نارنجی زیر پا.

ورزشکارانی که از شهرهای مختلف گلستان و حتی شهرهای شرقی مازندان خود را به مجموعه ساحلی شهرستان بندرگز رساندند تا در تمرینات استعدادیابی ملوان بندرگز حاضر شوند.

دخترانی که بدون هیچ چشم‌داشتی برای عشق شان پابرهنه به دنبال توپ ، دروازه  و گل می دوند.

تقلای دختران گلستانی برای افتخار، فوتبال در شن‌های داغ ساحل

از نایب رییس هیات فوتبال استان گلستان جویای این تمرینات می شویم، سمیه کبیری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :حدود ۲۰ روز پیش نامه ای به استان ها زده شده و از استان هایی که در لیگ برتر و دسته یک مردان تیم فوتبال ساحلی دارند خواسته شد تا در صورت آمادگی تیم بانوان خود را به فدراسیون معرفی کنند.

وی ادامه داد: هرچند حامی مالی برای تیم بانوان پیش قدم نشد با این وجود با اعتبارات هیات فوتبال این تیم تشکیل و ۴۰ میلیون ریالی  ورودیه برای مسابقات واریز شد.

کبیری اظهارداشت: با حضور مریم صباغیان و ذکیه صلبی از بازیکنان علاقه مند به فوتبال ساحلی آزمایش گرفته شد که خوشبختانه با اقبال خوبی هم روبرو شدیم و دخترانی از گنبد، علی آباد، گرگان، کلاله نوکنده و بندرگز در این تمرینات حاضر شدند.

 به گزارش ایرنا،  ۱۲ تیم از استان های خراسان جنوبی ، مازندران ، گیلان ،گلستان ، کرمان ، هرمزگان ،یزد ،  کرمانشاه، بوشهر و منطقه آزاد تجاری کیش در این مسابقات حضور دارند.

تقلای دختران گلستانی برای افتخار، فوتبال در شن‌های داغ ساحل

رییس هیات فوتبال بندرگز هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : آمادگی میزبانی از این مسابقات را به فدراسیون اعلام کرده ایم.

علی رضایی تصریح کرد: در مسابقات دسته اول فوتبال ساحلی زنان ۱۲ تیم در سه گروه چهار تیمی حضور دارند و بازیها به صورت متمرکز  برگزار می شود.

استان گلستان ۵۰۰ فوتبالیست زن در رده های سنی  نونهالان، نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان در فوتبال چمنی، فوتبال سالنی و فوتبال ساحلی دارد که شمار این جمعیت روز به روز در حال افزایش است.

فاطمه رحیمی و الهام عبدالرحمن در رده بزرگسالان و لیلا نجاتی در رده نونهالان از فوتبالیست های ملی پوش گلستان هستند.

هر چند تیم سرخپوشان گرگان در لیگ برتر فوبتال زنان کشور نایب قهرمان شد اما چون در زمان حاضر در سطح نخست این رشته  گلستانی تیمی در بخش بانوان ندارد.

تعدادی از دختران فوتبالیست گلستان در تیم های لیگ برتری مثل ذوب آهن، سپاهان و ملوان بندرانزلی حضور دارند از جمله مهدیه دهقان، زهرا رحیمی،  مهین  جعفری ، مریم  بذر افشان ، الهام  محبوب  از بازیکنان مطرح گلستان در فوتبال هستند که سالهاست در این رشته ورزشی فعالیت دارند.

به اعتقاد کارشناسان فوتبال، نگاه فدراسیون فوتبال به زنان نگاه توسعه محور است چرا که نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می دهند بنابراین باشگاه‌های فوتبال در همه استانها باید به فوتبال و فوتسال زنان توجه ویژه‌ای داشته باشند.

به باور این کارشناسان فوتبال زنان بخشی از فوتبال ملی ماست و حمایت از فوتبال زنان برای سرزمین ما افتخار محسوب می شود که باید برای توسعه این بخش ورزش کشور  به ویژه در استانها برنامه ریزی منسجم و اصولی اتخاذ شود.

بندرگز در ۴۲ کیلومتری غرب گرگان واقع شده است و بیش از ۱۰ سال است که در رشته فوتبال ساحلی مردان تیم‌داری می کند.

در استان ۲ میلیون نفری گلستان افزون ۲۵ هزار ورزشکار سازماندهی شده فعالیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha