دریافت کد بورسی برای تولید و عرضه‌کنندگان سیمان در گلستان الزامی است

گرگان - ایرنا - معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت که با توجه به ابلاغیه وزارتخانه مبنی بر ممنوع شدن خرید و فروش سیمان خارج از بورس کالا، دریافت کد بورسی برای ذی‌نفعان سیمان استان از جمله واحدهای تولیدی سیمان‌بر، صاحبان پروژه‌های عمرانی و واحدهای صنفی توزیعی و تولیدی مرتبط ضروری است.

درویشعلی حسن‌زاده روز پنجشنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: واحد تولید سیمان و عوامل زنجیره خریدار و توزیع کننده سیمان در گلستان مکلف به ثبت اطلاعات خرید و فروش در سامانه های جامع تجارت، انبارها و افق هستند.

وی تاکید کرد: ثبت نکردن و شفاف نبودن در هر مرحله از زنجیره سیمان تخلف محسوب شده و اقدام قانونی با افراد متخلف انجام خواهد شد.

حسن زاده در خصوص نیاز مصرف سیمان در گلستان گفت: در شرایط کنونی نیاز مصرفی استان روزانه بین  سه تا سه هزار و ۵۰۰ تن سیمان است که تنها کارخانه سیمان فعال استان در گالیکش ۵۰ درصد آن را تامین کرده و بقیه نیز از سایر استان ها تامین می شود.

وی ادامه داد: در صورت حل نوسان برق در تابستان و گاز در فصل زمستان برای تنها کارخانه سیمان استان، این واحد تولیدی می توانند با ظرفیت بالاتر، خط تولید خود را فعال کند.

کارخانه سیمان پیوند گلستان واقع در شهرستان گالیکش که ۶۸ درصد سهام آن مربوط یکی از شرکت‌های وابسته به بنیاد مستضعفان است، در سال ۹۰ با ظرفیت تولید روزانه سه هزار تن و ایجاد اشتغال ۳۰۰ نفر راه اندازی شد.

گلستان واقع در شمال دارای ظرفیت های بکر کشاورزی، خدماتی، صنعتی و گردشگری برای رونق اقتصادی است که سالانه در این استان پروژه های بزرگ و کوچک بسیار زیادی درحوزه های مختلف به ویژه زیرساختی توسط دستگاه های دولتی و بخش خصوصی اجرا می شود.

اکنون اقتصاد این استان شمالی با یک میلیون  و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت، متکی به کشاورزی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha