۲۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۲۸
کد خبر: 84467392
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام‌جمعه یزد راه‌اندازی مدارس قرآنی را خواستار شد

یزد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد گفت: راه‌اندازی مدارس قرآنی می‌تواند موجب ایجاد تحول در سیستم آموزشی و اولویت دادن به تربیت دینی نسل جوان باشد.

به گزارش ایرنا ، آیت‌الله محمدرضا ناصری روز شنبه در دیدار با مسئولان مدارس قرآنی استان با ابراز خرسندی از فعالیت این مراکز افزود: تربیت نیرو برای آینده نظام بسیار حائز اهمیت است و گسترش مراکز دینی در تحقق اهداف موثر است .

وی، استفاده از ظرفیت خیران را در راه‌اندازی مدارس قرآنی و دبیرستان‌های معارف اسلامی خواستار شد و ادامه داد: همه باید برای کادرسازی تلاش کنند و به نحوی برنامه‌ریزی شود که ظرف چند سال آینده ۵۰ هزار نیروی متدین، کارآمد و انقلابی در یزد تربیت شود.

امام‌جمعه یزد با اشاره به تجربه راه‌اندازی مدرسه قرآنی در برخی مناطق کشور خاطرنشان کرد: کادرسازی در این مدارس  اتفاق می‌افتد و دانش‌آموزانی که در این مراکز تحصیل کرده‌اند در اداره شهر و استان نقش‌آفرین هستند.

ناصری با بیان اینکه سیستم آموزشی نیازمند تحول است گفت: سه عنصر تدین، تعقل و تفکر از سیستم آموزشی توسط غربی‌ها از ۱۰۰ سال پیش حذف شده و آموزش‌های ارائه شده سطحی و بر اساس خواندن و حفظ کردن است .

امام‌جمعه یزد با اشاره به تلاش غرب برای حذف تدین، تفکر و تعقل از سیستم آموزشی افزود: آنها می‌دانستند مسلمانان با این سه عنصر رشد می‌کنند و قدرت تشخیص حق و باطل از یکدیگر را پیدا می‌کنند.

ناصری تصریح کرد: غربی‌ها دین را به نحوی از آموزش‌های ما کنار گذاشته‌اند که دانش‌آموزان از هویت خدایی دور مانده و با معنای توکل آشنا نباشند تا همواره چشمشان به دست بیگانگان باشد.

وی گفت: این سیستم آموزشی خودباوری را در جوانان از بین برده و در شرایطی که استعداد و خلاقیت بسیار بیشتری نسبت دیگران دارند در تولید بسیاری از قطعات و صنایع ساده چشم به سایر کشورها دارند.

استان یزد ۲۷۰ هزار دانش‌آموز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha