۲۰ شهریور ۱۴۰۰، ۲۰:۳۹
کد خبرنگار: 2188
کد خبر: 84467417
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور: تلفات کرونا در این شهرستان زیاد است

مشهد- ایرنا- رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: میانگین فوت روزانه ناشی از کرونا در این شهرستان طی شهریور ماه به شاخص  آبان ماه رسیده و گرچه تعداد مبتلایان کاهش یافته اما تعداد مرگ و میر همچنان زیاد است.

محسن عظیمی‌نژاد روز شنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا در نیشابور افزود: از ابتدای شهریور ماه امسال بیشترین تعداد بستری شده در آی.سی.یو را داشتیم و اغلب رکوردها را در این ماه شکستیم. 

وی ادامه داد: من قبول ندارم وضعیت نیشابور نارنجی شده و تا زمانی که ورودی بیماران، بیماران بخش آی.سی.یو و تعداد فوتی‌ها کاهش نیافته نباید وضعیت نارنجی اعلام کنیم.

رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: ۷۰ درصد فوتی‌های کرونا در این شهرستان از ۱۴ درصد افراد بالای ۶۰ سال هستند که واکسن نزده‌اند و بیشترین آنها در مناطق روستایی هستند. 
وی افزود: از امروز تیم های سیار واکسیناسیون در نیشابور، فیروزه و زبرخان خانه به خانه برای تزریق واکسن مراجعه می کنند و رسانه ها و سازمان تبلیغات باید مردم را به واکسیناسیون تشویق کنند.
عظیمی نژاد ادامه داد: ظرفیت پایگاه‌ها ۱۰۰ درصد افزایش یافته و در حال حاضر ۹ پایگاه در شهرستان‌های نیشابور، فیروزه و زبرخان مشغول فعالیت هستند.
فرماندار ویژه نیشابور نیز در این نشست گفت: به رغم انجام واکسیناسیون و کاهش تعداد مبتلایان، آمار فوتی‌ها در این شهرستان روند افزایشی دارد زیرا افراد بعد از درگیری ریه به بیمارستان می آیند و این عادی انگاری ها ما را دچار مشکل می‌کند.
علیرضا قامتی افزود: طی ۲۰ روز گذشته بیشترین تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا را داشتیم و هنوز میانگین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در نیشابور ۶۰ درصد است و با ادامه این روند ارائه خدمات در اصناف و دیگر حوزه ها دچار مشکل می‌شود. 
وی ادامه داد: این در حالی است که باشگاه‌های ورزشی مشغول فعالیت هستند لذا باید نظارت‌ها در این خصوص افزایش یابد.
دادستان نیشابور هم گفت: به گفته کارشناسان، یکی از علل ابتلای شهروندان به کرونا استفاده نکردن از ماسک است و در این حوزه باید یک ضمانت اجرا در نظر گرفته شود. 
سید محمد حسینی افزود: مردم از تبعیض در اجرای قانون گله‌مند هستند و باید نسبت به گروه‌های شغلی، یک شیوه در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: پزشکان بخش خصوصی باید در مراکز بستری با دستگاه سلامت همکاری کنند و در این خصوص سازمان نظام پزشکی باید همکاری لازم را داشته باشد.
مرکز شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha