اعضای انجمن‌ اسلامی دانش آموزان مهریز از فضای امامزادگان استفاده کنند

یزد- ایرنا- رییس اداره اوقاف و امور خیریه مهریز گفت: اعضای انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان این شهرستان می توانند از فضا ، ظرفیت و امکانات امامزادگان و بقاع متبرکه برای انجام فعالیت‌های فرهنگی ، اجتماعی و انقلابی این نهاد استفاده کنند.

سید مهدی سیدی شنبه‌شب در نشستی با مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان شهرستان مهریز افزود: امامزاده سید شمس‌الدین، سید غیاث‌الدین و شاه صفی‌الدین دارای فضای مناسب و امکانات مورد نیاز برای برگزاری مراسم و مناسبت‌های شمسی و قمری است که در اختیار اعضای این تشکل قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم شهادت و وفات و همچنین میلاد ائمه اطهار(ع)، جلسه‌های فرهنگی، علمی، آموزشی، پرسش و پاسخ، مشاوره ،نقد و بررسی امور مختلف در محل امامزادگان نقش مهمی در ایجاد ارتباط قوی بین دانش‌آموزان و این مکان‌های مذهبی دارد.

این مسئول حوزه وقف و انجام امور خیر شهرستان اظهار کرد: برگزاری خیلی از برنامه‌ها به صورت مشترک با همکاری این اداره و انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان فرصتی است که باید از آن به نحو مناسب در شهر و روستاها استفاده کرد و در این ارتباط همراهی و همکاری لازم وجود دارد.

سیدی تصریح کرد: تهدید نرم فرهنگی دشمنان علیه کشور به خصوص برای تضعیف اعتقادهای نسل جوان جدی است و باید با برنامه‌های فرهنگی و معنوی سدی در برابر آنها ایجاد کرد و این امر در گروی همکاری و هم‌پوشانی دستگاه‌های فرهنگی منطقه است .

همچنین مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان مهریز گفت: بنا به توصیه مقام معظم رهبری، هر امامزاده یک قطب بزرگ فرهنگی است که باید از فضای آن با همکاری بخش‌های مختلف برای تعالی ارزش‌های انقلابی و معنوی استفاده کرد.

کاظم سبحان‌زاده با قدردانی از همکاری اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان  مهریز با این تشکل افزود: برگزاری برخی برنامه‌ها به صورت مشترک با اداره اوقاف در فضای امامزادگان و بقاع متبرکه فرصتی برای انس و الفت بیشتر دانش‌آموزان  با امور معنوی و ارزش‌های انقلابی است .

این فعال رسانه ای اظهار کرد: از ابتدای سال تحصیلی جدید خیلی از برنامه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان مهریز  با استفاده از فضای امامزادگان به خصوص در امور فرهنگی و بزرگداشت مناسبت‌ها برگزار می‌شود و ارتباط هرچه قوی‌تر نسل جوان با این فضاهای تقویت می‌شود. 

سبحان زاده در این دیدار به تعداد دانش آموزان عضو انجمن های اسلامی  و شمار آن در مدارس شهرستان مهریز به نسبت جنسیت اشاره نکرد.                        

مهریز یک هزار و ۹۰۰ موقوفه و چهار هزار و ۶۰۰ رقبه دارد که ۹۵ درصد آن مربوط به  بخش کشاورزی است.

هم‌اکنون در استان یزد بیش از ۱۴ هزار موقوفه و افزون بر ۴۱ هزار رقبه وجود دارد.

مهریز ۱۱ هزار دانش‌آموز دارد که در ۱۱۰ مدرسه تحصیل می‌کنند و مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha