خط تولید یک واحد مواد غذایی در یزد بعد از سه سال تعطیلی فعال شد

یزد- ایرنا- فعالیت مجدد یک شرکت تولید مواد غذایی با ۷۵ نوع محصول مطابق استانداردهای جهانی در یزد پس از سه سال تعطیلی با حمایت های ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه استان امروز یکشنبه آغاز شد.

به گزارش ایرنا، رییس‌کل دادگستری یزد در آیین راه اندازی خط تولید شرکت یادشده گفت: یکی از مصوبه‌های سفر رییس وقت قوه قضاییه ( آیت الله سید ابراهیم رئیسی ) سال ۱۳۹۹ به استان توجه ویژه به واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل بود که در دوره تحول و تعالی مدیریت جدید این نهاد و تحقق فرامین مقام معظم رهبری در حوزه حمایت از تولید و رفع موانع حقوقی و قضایی واحدهای تولیدی به جد در دستور کار قرار گرفت.

غلامعلی دهشیری با اشاره  به منویات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولید، اشتغال و مانع‌زدایی‌ها افزود: ماشین آلات خط تولید این شرکت به دلیل انواع مشکل ، گرد و غبار تعطیلی بر آن نشسته بود.

وی با اشاره به اینکه برای رفع مشکل این واحد ۲ مرتبه اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی از آن بازدید کردد، تصریح کرد: وجود دستگاه‌های به روز از نقاط برجسته شرکت بود که با بررسی صورت گرفته مشخص شد به دلیل کوهی از مشکل‌ با یکی از بانک‌ها ،معوقه دارایی و تامین اجتماعی ابتدا با تعدیل نیرو و سپس تعطیلی کارخانه در حال خاک خوردن بود .

این مسئول قضایی بیان کرد: برای رفع موانع حقوقی و قضایی ،۲ جلسه ستاد استانی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سال ۱۳۹۹ با محوریت این شرکت برگزار شد که نتیجه آن هفت مصوبه  برای بازگشایی مجدد آن بود.

به گفته دهشیری، با توجه به عزم مدیران این واحد، رفع مشکل ممنوع‌الخروجی مدیرعامل و هیات‌مدیره با هدف تسریع در روند صادرات، اختصاص وام برای سرمایه در گردش، جلوگیری از مزایده و خروج دستگاه‌ها و جلوگیری از تملک محل شرکت از سوی بانک صورت گرفت.

وی یادآور شد: ابطال برخی اسناد ترهینی نزد بانک، تسریع در روند رسیدگی به پرونده های قضایی و تعیین تکلیف نهایی اختلاف مالی با یکی از بانک‌ها و همراهی اداره  کل مالیات و تامین اجتماعی برای اخذ معوقه این واحد تولیدی در قالب اقساط از جمله مصوبه ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بود.

رییس‌کل دادگستری یزد گفت: مجموع اقدام‌های انجام شده زمینه‌ساز بازگشایی این واحد و اشتغال ۳۰ نفر در مرحله اول و ایجاد اشتغال تا ۷۶ نفر در مرحله دوم شد. 

دهشیری با اشاره به راه‌اندازی تارنمای حامی افزود: هدف از راه‌اندازی آن، بررسی مشکل تولیدکنندگان و صنعتگران بدون واسطه  است  که پس از ثبت‌نام، مشکل واحدهای تولیدی در مرحله مقدماتی از سوی کارشناسان بررسی و سپس برای جمع‌بندی و تصمیم‌گیری نهایی به ستاد اقتصاد مقاومتی  ارایه می‌شود.

به گفته وی چند واحد تولیدی و خدماتی راکد دیگر در شُرف راه‌اندازی و فعالیت دوباره است که در آینده نزدیک در این مورد اطلاع‌رسانی می‌شود.

مطابق آمارهای منتشره سازمان صنعت، معدن و تجارت(صمت) یزد سه هزار و ۷۰۰ پروانه صنعتی با سرمایه گذاری اسمی ۸۰ هزار میلیارد ریال و با حدود ۱۰۰ هزار نفر اشتغال در استان وجود دارد و یزد در حالی که ۱.۱ درصد جمعیت کشور را داراست ولی به لحاظ تولید صنعتی ۴.۴ درصد سهم این بخش را در اختیار دارد.

یزد به عنوان چهارمین استان صنعتی و دومین استان معدنی کشور شناخته می‌شود که در تولید محصول کاشی و سرامیک رتبه نخست، محصول نساجی با ۲۵ درصد تولید جایگاه دوم و تولید فولاد در جایگاه سوم قرار دارد.

 استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha