خلیل قاسمی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای شناور سازی در هرمزگان افزود: ممنوعیت واردات این نوع شناورها رونق بخشی به این صنعت در استان هرمزگان را بدنبال دلرد و موجب گسترش کار در این زمینه خواهد شد.
وی بیان داشت: صنایع دریایی یک صنعت استراتژیک در هرمزگان محسوب میشود و این استان در زمینه های ساخت و تعمیر انواع شناورها و دیگر صنایع مرتبط حرف نخست را می زند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهارداشت: استفاده حداکثری از توانمندی ها و ظرفیت های کارخانههای کشتی سازی در استان الزامی بوده و واردات تمامی شناورها و سکوهای دریایی طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، ممنوع میباشد.
وی ابرازداشت: درحال حاضر ۴۷ واحد شناورسازی در زمینه ساخت و تعمیر انواع کشتی های فلزی و فایبرگلاس در هرمزگان فعالیت دارند که این واحدهای شناورسازی برای بیش از پنج هزار نفر در استان شغل ایجاد کرده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان:
واردات شناورهای فایبرگلاس به هرمزگان ممنوع است
بندرعباس- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن وت جارت هرمزگان اعلام کرد: با توجه به ظرفیتهای تولیدی در استان واردات شناورهای صیادی فایبرگلاس تا ظرفیت ۱۰۰ هزار تن(DWT) و تجهیزات فراساحلی که توانایی ساخت آن در استان و کشور وجود دارد، ممنوع است.
اخبار مرتبط
-
سرپرست معاونت امورصنایع سازمان صنعت، معدن وتجارت:
۴۷ واحد شناورسازی در هرمزگان فعال است
بندرعباس- ایرنا- سرپرست معاونت امور صنایع سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان گفت: درحال حاضر…
-
صرفه جویی ۱۵میلیون دلاری ساخت شناورهای بزرگ در کشتی سازی خلیج فارس
بندرعباس - ایرنا - سال ۹۹ در واقع سال سخت تحریمهای دشمن و در عین حال سخت کوشی و توانمندی جوانان…
-
توسعه صنایع دریایی در اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت است
بوشهر_ ایرنا _ وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال جاری به عنوان سال رونق تولید، توسعه صنایع…
-
هشت لنج باری در قشم ساخته شد
قشم- ایرنا- مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم گفت: هشت فروند لنج باری به…
-
استاندار:
کارگروه توسعه فعالیتهای مجتمع کشتیسازی در هرمزگان راه اندازی میشود
بندرعباس- ایرنا- استاندارهرمزگان گفت: کارگروه هفتگی توسعه فعالیتهای مجتمع کشتیسازی و صنایع…
-
۲۰۹ شناور پارسال در قشم تولید شد
قشم- ایرنا- مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ۲۰۹ فروند لنج باری به…
نظر شما