۲۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۴۶
کد خبر: 84470498
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه شهرری: فرهنگ زیربنای استقلال کشور است

۲۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۴۶
کد خبر: 84470498
امام جمعه شهرری: فرهنگ زیربنای استقلال کشور است

شهرری - ایرنا - امام جمعه شهرری گفت: فرهنگ، قدرت نظامی و اقتصاد سالم سه اصل مهم و نقش‌آفرین در شکل‌گیری استقلال کشورها به‌شمار می‌رود و در این بین موضوع فرهنگ به عنوان مهمترین عنصر و زیربنای استقلال مطرح است.

حجت الاسلام سید علی شاهچراغی روز سه شنبه در نود و نهمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری با اشاره به حدیث گهرباری از رسول بزرگوار اسلام (ص) افزود: خداوند سه نوع صدا را مورد توجه قرار می دهد؛ اول صدای کفش رزمنده ای که در راه خدا مجاهدت می کند، دوم صدای نگارش قلم عالم و دانشمند و سوم نیز صدای چرخ صنعت و تولید است که همه این صداها به طور مستقیم به خدا می رسد.

وی با تاکید بر این نکته که استقلال هر کشوری بر سه پایه استوار است اظهار داشت: ما نیز اگر بخواهیم مستقل بمانیم، باید به این سه رکن توجه ویژه داشته باشیم.

امام جمعه شهرری خاطرنشان کرد: اگر این سه مورد قوی باشد و پیوند محکمی با هم داشته باشند استقلال کاملی خواهیم داشت.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری اضافه کرد: اقتصاد کشور امر مهمی است و انتظار می رود این جلسات زمینه ای باشد که عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی با دقت و سرعت بیشتری پیگیری شود تا وضعیت معیشت مردم بهبود یابد.

شاهچراغی یادآور شد: باوجود امکانات زیاد، موانعی هم وجود دارد که با مرتفع کردن این مشکلات، امنیت قوی، پیشرفت علمی و ملتی به دور از فقر خواهیم داشت.

حسین توکلی کجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در این جلسه تقارن هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی را فرصت خوبی برای تبیین پیام اسلام، معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و مجاهدات و ایثارگری رزمندگان اسلام برشمرد.

نایب رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری، هماهنگی و یک صدایی را از نقاط بارز ادارات و نهادهای شهرستان ری در برگزاری برنامه ها و مناسبت های دینی و میهنی دانست و افزود: در قبله تهران باید فضا به نحوی باشد که مردم، خدمت رسانی شایسته را احساس کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به واکسیناسیون بخش زیادی از مردم، برنامه های هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی در شهرری با رعایت شیوه نامه بهداشتی و تصویب ستاد ملی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا اجرا می شود و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان نیز در تمامی برنامه ها، حضوری فعال خواهند داشت.

سید حسن صفوی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری نیز از تامین بخشی از بودجه اجرای طرح استعداد یابی فعالان قرآنی خبر داد و گفت: مرکز آموش قرآن کریم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) مجری این طرح بزرگ خواهد بود.

در ادامه، نمایندگان سازمانها، نهادها و ادارات برنامه های خود به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی را بیان کردند.

شهرستان ری با یک میلیون نفر جمعیت در جنوب تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha