تصویب ۵۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکتِ بازسازی اطراف حرم عبدالعظیم (ع)

تهران-ایرنا- اعضای شورای اسلامی شهر تهران با تصویب لایحه ۲ فوریتی، انتشار ۵۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای بازسازی و بازآفرینی محدوده پیرامونی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) را تصویب کردند.

به گزارش ایرنا، پرویز سروری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران درباره جلسه امروز شورا گفت: در ابتدای جلسه امروز، طبق جلسات گذشته اعضای شورا تذکراتی را در موضوعات مختلف مطرح کردند.

وی افزود: لایحه‌ای در ارتباط با صدور مجوز اوراق مشارکت برای بازسازی محله تاریخی نفرآباد و اطراف حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در دستور کار اعضا قرار گرفت و با توجه به طرح مشترکی که در کمیسیون‌های شهرسازی و برنامه به تصویب رسیده بود این مساله مورد موافقت اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

وی عنوان کرد: بر همین اساس با تصویب اعضای شورای شهر تهران رقم ۵۵۰ میلیارد تومان در قالب اوراق مشارکت برای بازسازی اطراف حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و محله نفرآباد در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه لایحه ۲ فوریتی ارسال شده از سوی شهرداری تهران در دستور کار اعضا قرار گرفت، گفت: لایحه اول مربوط به کمک شهرداری تهران به برگزاری هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم اربعین حسینی در کربلا بود؛ البته در سنوات گذشته نیز شهرداری در این بخش کمک‌هایی را داشته است و امیدواریم امسال نیز پرشکوه‌تر از هر سال و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم اربعین حسینی در کربلا برگزار شود.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که امروز در قالب لایحه ارسال شده از سوی شهرداری تهران مورد بررسی و تصویب قرار گرفت مربوط به ارائه تخفیف عوارض شهرسازی به شهروندان بود که در لایحه شهرداری تهران رقم ۳۰ درصد عوارض برای افرادی که به صورت یک جا و نقد عوارض خود را پرداخت کنند تخفیف در نظر گرفته می‌شد و این رقم در صحن شورا با پیشنهاد اعضا به ۲۵ درصد کاهش پیدا کرد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: همچنین بازه زمانی ۲ ماهه‌ای از زمان تصویب این مصوبه توسط فرمانداری تهران برای این تسهیلات از سوی شورای شهر تهران در نظر گرفته شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha