سالم‌سازی نظام مدیریتی در صندوقهای وزارت تعاون در دستور کار است

تهران-ایرنا- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برنامه سالم‌سازی نظام مدیریتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و زیرمجموعه‌های اقتصادی آن در دستور کار است و امیدواریم بتوانیم به مرز دانش در مدیریت اقتصادی این مجموعه ها نزدیک شویم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت‌الله عبدالملکی بعد از حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی بحث خوبی درباره لایحه اصلاح قوانینی در حوزه تعاون و بحث مدیریت صندوق‌ها و شرکت‌های اقتصادی ذیل صندوق بازنشستگی و تامین اجتماعی در کمیسیون انجام شد.

وی اضافه کرد: در ارتباط با اصلاح قوانین حوزه تعاون، کارهای خوبی، سال‌های گذشته انجام شده و مقرر شد که در دولت جدید به جهت اینکه ما در جریان جزئیات تحولات این سال‌ها نیستیم، بازنگری مجددی در آنچه در کمیسیون روی آن کار شده انجام شود و ظرف ۴۵ روز ما اصلاحات لایحه را تقدیم کمیسیون اقتصادی مجلس کنیم. طبیعتا اولویت ما بخش تعاون است و این را رسما اعلام کردیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نگرانی مجلس از وضعیت صندوق‌های بازنشستگی و تامین اجتماعی و واحدهای اقتصادی و صنعتی ذیل این مجموعه‌ها را درست دانست و گفت: برنامه سالم‌سازی نظام مدیریتی این مجموعه‌ها در دستور کار و در حال انجام است و به مرور استقرار نظام‌های نوین مدیریتی در این مجموعه‌ها دنبال خواهد شد و امیدواریم که بتوانیم به مرز دانش در مدیریت اقتصادی این مجموعه ها نزدیک شویم.

عبدالملکی درباره شفافیت در فعالیت‌های اقتصادی این مجموعه ها نیز گفت: سامانه های اولیه شکل گرفته و باید تکمیل شود و نظام رتبه بندی شرکت ها اعمال شود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در حال بررسی نظام جامع رفاه اجتماعی هستیم و امیدواریم ثمره آن این باشد که بتوانیم صندوق های تامین اجتماعی و بازنشستگی را تراز کنیم زیرا کسری های بسیار سنگین دارند و در این زمینه اعضای کمیسیون اقتصادی قول همکاری کامل دارند زیرا برخی از آنها جراحی محسوب می شود و نیازمند پشتوانه و حمایت مجلس است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha